اجتماعیانتظامی ، امنیتیسیاسیکرمانشاه

استاندار کرمانشاه: پلیس در خط مقدم مقابله با ناهنجاری های اجتماعی قرار دارد

پلیس در خط مقدم مقابله با ناهنجاری های اجتماعی قرار دارد/اعتماد مردم با خدمت صادقانه حاصل می شود 

 

 استاندار کرمانشاه با بیان اینکه پلیس در خط مقدم مقابله با ناهنجاری های اجتماعی قرار دارد، گفت: تقویت مجموعه انتظامی باعث ارتقاء امنیت جامعه و متعاقب آن رشد، توسعه و پیشرفت کشور می شود. 

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ماد به نقل از پایگاه خبری پلیس، “بهمن امیری مقدم” در دیدار با فرمانده و مدیران انتظامی استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: امنیت یک مقوله جمعی و فرابخشی است که همه دستگاه ها و سازمان ها در آن مسئولیت و وظیفه دارند.

 

وی با بیان اینکه پلیس تنها متولی امنیت آفرینی در جامعه نیست، تصریح کرد: همه سازمان و ادارات نیز هر کدام بنا به موقعیت و شرایطی که دارند در این راستا مسئول و موظف به مشارکت در امنیت آفرینی و اقدامات پیشگیرانه هستند.

 

امیری مقدم یادآوری کرد: با این وجود نقش نیروی انتظامی در امنیت بخشی و امنیت آفرینی در جامعه غیرقابل کتمان بوده و می توان پلیس را در خط مقدم مقابله با مجرمان و ناامن کنندگان جامعه دانست که شبانه روز برای امنیت کشور و آسایش شهروندان تلاش می کنند.

 

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به عملکرد خوب نیروی انتظامی در مواجهه با بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی، گفت: این عملکرد خوب در استان کرمانشاه نیز وجود داشته است و شاهد بوده ایم در ارزیابی های انجام شده کرمانشاه در بسیاری از شاخص های مقابله ای جایگاه خوبی داشته است.

 

وی گفت: در همین راستا و با کمک مجموعه انتظامی استان به فرماندهی سردار جاویدان تلاش می کنیم اقدامات مقابله ای با برخی جرائم نظیر سرقت، قاچاق اسلحه، مواد مخدر و … تشدید شده و عرصه برای مجرمان بیش از پیش تنگ تر شود.

 

امیری مقدم همچنین ساماندهی مرزها و بازارچه های مرزی، ایجاد اشتغال و کنترل آسیب های اجتماعی را از دیگر مواردی عنوان کرد که به صورت جدی دنبال می شود.

 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان ما از ظرفیت های بسیاری برخوردار است، گفت: اگر همه دست به دست هم دهیم و برای شکوفا کردن آن تلاش کنیم می توانیم چهره بهتری از کرمانشاه را ترسیم کنیم.

 

وی گفت: مردم کرمانشاه شایسته بهترین خدمات هستند و همه مسئولان در هر جایگاه و مقامی که هستند باید تلاش کنند تا به مطالبات به حق مردم پاسخ دهند که این پاسخگویی را از مجموعه استانداری آغاز خواهیم کرد.

 

امیری مقدم در پایان با تاکید بر اینکه باید اعتماد مردم را جلب کنیم، گفت: اعتماد مردم نیز با کار و خدمات صادقانه به دست می آید، از این رو باید فراخور مسئولیت خود تلاش کنیم تا اعتماد شهروندان به عنوان بزرگترین پشتوانه و سرمایه نظام جلب شود.

 

در ادامه این نشست سردار جاویدان رئیس پلیس استان کرمانشاه گفت:

 

‍ کرمانشاه جزو امن ترین استان هاست/آمادگی پلیس برای همکاری همه جانبه با استاندار جدید 

 

فرمانده انتظامی استان گفت: در ارزیابی های به عمل آمده و با تلاش شبانه روزی ماموران جان برکف پلیس و دیگر نهادهای امنیتی، کرمانشاه امروز در زمره امن ترین استان های کشور قرار دارد. 

 

سردار “علی اکبر جاویدان” در دیدار با استاندار جدید کرمانشاه که در استانداری انجام شد، انتخاب “بهمن امیری مقدم” به عنوان استاندار این دیار را به وی تبریک و ابراز امیدواری کرد با حضور وی شاهد حرکت شتابان تر استان به سمت توسعه، آبادانی و امنیتی پایدارتر باشیم.

 

وی با اشاره به سوابق خوب استاندار جدید کرمانشاه، گفت: تجربه به خوبی نشان داده است آقای امیری مقدم در مسندهای مدیریتی چه در حوزه انتظامی و چه غیراز آن برعهده داشته است بسیار موفق عمل کرده و خدمات شایسته و قابل توجهی ارائه داده است.

 

سردار جاویدان تصریح کرد: همین سوابق مدیریتی درخشان باعث شده امروز مردم کرمانشاه بیشتر از قبل به توسعه و عمران شهر و دیار خود امیدوار باشند و در این راستا مجموعه انتظامی هم با همه توان خود در کنار استاندار جدید خواهد بود تا شرایط بهتری از لحاظ امنیت که زیربنای توسعه و آبادانی هر دیاری است رقم بخورد.

 

فرمانده انتظامی کرمانشاه در ادامه با اشاره به مرزی بودن استان و وجود معضلات و آسیب های اجتماعی، گفت: با این حال شرایط کرمانشاه از لحاظ امنیتی بسیار مناسب است و جزو امن ترین استان های کشور به شمار می رود.

 

وی با بیان اینکه رتبه کرمانشاه در مجموع جرائم 24 کشور است، گفت: در حوزه جرائم خشن و مقابله با اراذل و اوباش جزو استان های برتر و همچنین در کشف مواد مخدر با رشد 56 درصدی نسبت به سال قبل در زمره استان های موفق بوده ایم.

 

سردار جاویدان همچنین با اشاره به بالا بودن آمار تیراندازی ها در کرمانشاه، خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از توان خود را به این حوزه اختصاص داده ایم که حاصل آن کشف حدود 2 هزار قبضه اسلحه در 9 ماهه امسال و رشد 30 درصدی کشفیات و دستگیری ها بوده است.

 

این مقام عالیرتبه انتظامی در ادامه از همراهی دستگاه قضائی با مجموعه پلیس قدردانی کرد و گفت: با تعامل و همکاری خوبی که میان این دو دستگاه وجود دارد مجرمان از کمترین امنیتی در استان برخوردار نیستند و خود ان ها نبه این نتیجه رسیده اند در صورت ارتکاب جرم دیر یا زود در چنگال قانون گرفتار خواهند شد.

 

وی در عین حال خواستار بازنگری در برخی قوانین مربوط به مجرمان و صدور احکام بازدارنده تر برای این افراد شد و گفت: نباید قبح وقوع جرم ریخته شود که این امر باعث تکرار جرم از سوی افراد سابقه دار خواهد شد.

 

سردار جاویدان در پایان انتخاب “بهمن امیری مقدم” به عنوان استاندار کرمانشاه که سابقه سال ها فرماندهی در مجموعه انتظامی را داشته است برای مجموعه انتظامی کل کشور را افتخار دانست و گفت: امیدوارم از این پس نگاه ویژه تری به پلیس برای اجرای بهتر ماموریت ها صورت بگیرد و امکانات و تجهیزات بهتری در اختیار مجموعه انتظامی استان قرار گیرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا