اجتماعیکرمانشاه

امام جمعه کرمانشاه: دستاوردهای انقلاب را باید برای نسل جوان تبیین کنیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: کلمه تبیین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) راهبردی بسیار مهم و اساسی است، بنابراین باید دستاوردهای انقلاب را برای نسل جوان تبیین کنیم، اینها زمینه‌ساز تربیت است.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، آیت الله «مصطفی علما» عصر یکشنبه در دیدار مسوولان طرح تربیتی شهید «بهنام محمدی» که به همت مسوولین سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه در دست اقدام است، اساس موفقیت نظام را بر تربیت درست الهی استوار دانست و بر بسترسازی برای نیل به اهداف بلند تربیتی تأکید کرد.

امام جمعه کرمانشاه گفت: ریشه تربیت مردم مربوط به خداوند است، زیرا تربیت اساس کار است، اگر می بینیم در برخی بسترها کم داریم به عدم تربیت بر می‌گردد، چنانچه این کار انجام شود ظرفیت تربیت را گسترش داده ایم.

وی افزود: متأسفانه هم اکنون به خوبی از ظرفیت طلاب استفاده نمی شود، باید شرایط را برای حضور طلاب در بسترهای تربیتی بیش از گذشته فراهم نماییم.

آیت الله علما تأکید کرد: این که برخی استان ها در برخی زمینه ها پیشرو هستند، بسترسازی لازم را آماده کرده اند، لذا باید حاشیه شهرها و بخصوص روستا ها را دریابیم زیرا امکانات تربیتی در شهر و روستا با هم متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: برخی محلات را به دست جوانان صالح بسپاریم به طور قطعا موفق می شویم، اگر جوانان هر محله آموزش ببینند و زیرساخت ها را برایشان مهیا کنیم یقیناً محله موفقی خواهیم داشت.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: کسانی که جذب امامین انقلاب شده اند به واسطه سنخیت شان با آن بزرگواران است، امام ۱۳ سال زمینه سازی کرد، اگر زیرساخت ها را درست کنیم به طور قطع جوانان هم جذب می شوند، لذا باید اقتدا به خدا کنیم و از برنامه های تربیتی معصومین علیهم‌السلام استفاده کنیم، زیرا تربیت امر به معروف و تمام احکام اسلامی را پوشش می دهد.  

وی افزود: ۲ جمله معروف مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ماندگار است، اول غیرت دینی و غیرت سیاسی، زیرا اگر این ۲ مورد را در خود و خانواده لحاظ کنیم خیلی از امور تربیتی را انجام داده ایم.

آیت الله علماء خاطرنشان ساخت: کارهای تربیتی باید بدون حاشیه با صبر و اخلاص و اخلاق پیش برود، لذا اگر بخواهیم در مجموع جامعه تحول ایجاد کنیم باید از زیرساخت ها شروع کنیم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا