سلامتکرمانشاه

بیمارستان‌های کرمانشاه در آغاز پیک ششم کرونا در آماده‌باش قرار دارند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مرکز اصلی بستری بیماران کرونایی بیمارستان گلستان است اما باتوجه به افزایش تعداد موارد بستری در روزهای آینده، تمام بیمارستان‌ها و مراکز استان باید آمادگی کامل برای پذیرش مبتلایان به اُمیکرون را داشته باشند

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد،دکتر «بهمن روشنی» روز سه‌شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه روند بستری و ابتلا در ۲ هفته اخیر افزایش پیدا کرده است، افزود: ویروس اُمیکرون بسیار سریعتر از سویه‌های دیگر کرونا انتشار پیدا می‌کند و به این دلیل سریعتر به پیک بیماری خواهیم رسید.

وی اظهار داشت: در بیمارستان‌های شهرستان‌های استان نیز در صورت افزایش تعداد موارد بستری کرونایی به بیش از ۵۰ درصد ظرفیت تخت های بیمارستانی، اعمال جراحی الکتیو باید لغو شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تعداد قابل توجهی از موارد ابتلا به اُمیکرون کودکان هستند و بیمارستان تخصصی اطفال و بخش های اطفال بیمارستان‌ها، آمادگی لازم را باید داشته باشند.

وی اضافه کرد: اکسیژن سازها و ونتیلاتورها باید سرویس شوند و مخازن اکسیژن باید پر باشد و به دلیل سرایت بالای بیماری باید استفاده از تریاژ دولایه حتما رعایت شود.

روشنی تاکید کرد: در صورت نیاز، مراکز سرپایی را باید دوباره راه‌اندازی کنیم و علاوه بر آن، مراکز جامع سلامت در شهرستان‌ها نیز باید برای تزریق رمدسیویر و درمان سرپایی بیماران اختصاص یافته و کیت های تشخیصی اُمیکرون برای تشخیص سریع بیماری در دسترس باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا