آذربایجان غربیاخبار استان ها

تمامی محورهای اصلی آذربایجان غربی باز و تردد در جریان است

ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت راه‌های استان در پی بارش برف از باز بودن تمام راههای اصلی استان و برقرار بودن تردد کامل در محورها خبر داد و و افزود: با وجود بارش‌های از صبح امروز با حضور به موقع راهداران و انجام عملیات برف روبی و نمک پاشی خوشبختانه هیچ محوری مسدود نیست و تردد روان جریان دارد.

وی با اعلام اینکه بارش‌ها در محورهای مرکز استان، جنوب استان و ارومیه – سلماس در جریان است اظهار کرد: هم استانی‌های عزیز با رعایت نکات ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ از سفرهای غیر ضروری پرهیز نمایند و به هنگام رانندگی در رورزهای بارندگی از سالم بودن سیستم روشنایی وسیله نقلیه، سالم بودن لاستیک‌ها و برف پاک کن اطمینان حاصل کنند.

فعالیت سامانه بارشی در جنوب و مرکز آذربایجان غربی از صبح پنجشنبه آغاز شده و بارش برف رخت سپیدش را بار دیگر بر تن این استان کرد.

تشدید این بارش‌ها در نیمه جنوبی استان خواهد بود و اداره کل هواشناسی از کولاک و کاهش دید در برخی نقاط نیز خبر داده است.

فعالیت این سامانه عمدتاً در نیمه جنوبی استان خواهد بود و به تدریج مرکز و شمال آذربایجان غربی را تا اواخر وقت روز جمعه ۲۲ بهمن تحت پوشش خود خواهد داشت.

در هشدار سطح نارنجی این اداره کل در خصوص لغزندگی و آب‌گرفتگی معابر عمومی، کولاک برف و کاهش دید و احتمال مسدود شدن برخی از راه‌های مواصلاتی و احتمال جاری شدن روان آب و سقوط بهمن هشدار داده شده است.

در این شرایط آماده باش راهداری‌ها وشهرداری‌ها برای آماده‌سازی تجهیزات برف‌روبی و یخ‌زدایی، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی و گرمایشی، لغو فعالیت‌های کوهنوردی وسفرهای غیر ضروری ورعایت احتیاط در ترددهای جاده‌ای، مدیریت در توزیع و مصرف بهینه انرژی وتوجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی توصیه می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا