اخبار استان ها

لزوم توسعه مراکز آموزش دیجیتال در کردستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با تاکید بر لزوم ایجاد مراکز آموزش دیجیتال در استان، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در کردستان بستر توسعه اقتصاد دیجیتال دنبال می‌شود.

به گزارش ماد _ علی نوری در نشست تخصصی اقتصاد دیجیتال کردستان، که با حضور معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات برگزار شد، با اشاره به نقش نظام آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت کشور، اظهار کرد:  لازمه تحول زیرساختی و اساسی در کشور، برتری نظام آموزش و پرورش به سایر حوزه‌هاست.

وی با بیان اینکه استان کردستان یکی از استان های ثروتمند و غنی کشور است، افزود: کردستان یکی از ۱۰ استان ثروتمند ولی کم برخودار کشور است اما به معنای محرومیت کردستان نیست.

معاون استاندار کردستان با تاکید بر اینکه رویکرد برخی از مسئولین نسبت به محرومیت استان کردستان را باید تغییر داد، گفت: تمام سعی و تلاش مان به همراه استاندار محترم کردستان این بوده که این رویکرد و طرز تفکر را نسبت به کردستان تغییر دهیم و در طول دو سال اخیر این مهم تحقق پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به نگاه ویژه مسئولین کشوری نسبت به استان کردستان، اظهار داشت: در سفر دوم ریاست جمهوری به استان کردستان، بیشترین میزان تخصیص اعتبار را شاهد بودیم.

نوری با بیان اینکه فعالیت های مختلف در حوزه اقتصادی استان در طول دو سال اخیر نتیجه ی مطلوبی داشته است، گفت: در حوزه ی گردشگری و کشاورزی توسعه و پیشرفت های بسیار خوبی رقم خورده است و امیدواریم زمینه توسعه و پیشرفت استان با این فعالیت ها اتفاق بیافتد.

وی با ذکر این نکته که توسعه مهارت های دیجیتال یکی از حلقه های مفقوده ی بین بخش تولید و اقتصاد در استان است، تصریح کرد: در خصوص ایجاد مراکز آموزشی دیجیتال اقدامات اساسی و زیرساختی صورت گیرد تا زمینه توسعه استان فراهم شود.

معاون اقتصادی استاندار کردستان اظهار کرد: در قالب برنامه هفتم توسعه، سعی و تلاش براین است که با حضور میدانی دانش آموزان، دانشجویان و فارغ التحصیلان از روند چرخه تولید در کشور اطلاع پیدا کنند.

وی به توسعه کسب و کار روستایی نیز گریزی زد و یادآور شد: توسعه و شروع کسب و کار را از روستاها شروع می‌کنیم، ایجاد پلتفرم بومی(خاصتا کردی) با محوریت فعالیت های کشورهای منطقه باید یکی از جنبه های عملیاتی مدیران قرار بگیرد.

نوری در پایان بر ضرورت حضور شرکت های فناور در تولید و اشتغال تاکید کرد و گفت: ورود به مقوله توسعه و پیشرفت بدون توجه به دانش و اقتصاد دانش محور محقق نخواهد شد.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا