آخرین خبرایلام

احیای ۲۳۲ واحد تولیدی راکد در ایلام

استاندار ایلام یکی از اولویت های مدیریت ارشد این استان را احیای واحد های راکد و به حرکت درآوردن چرخ کارخانه‌ها و واحد‌های نیمه فعال عنوان کرد و گفت:در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه‌تعطیل در استان احیا و فعال شده است.

به گزارش ماد _ دکترحسن بهرام‌نیا در دیدار با سیدمجید هدایت مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت اظهار داشت: خروجی حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور و این هیات از وزارت کشور در استان، منتج به تحولی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در استان خواهد بود‌.

وی افزود: استان ایلام ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله نفت، گاز، کشاورزی ، گردشگری و سلامت دارد که با توجه به اینکه نزدیک‌ترین مرز با کشور عراق است باید در این حوزه‌ها کار شود و استان نیز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار ایلام بیان داشت: در حوزه بهره‌وری چهار حوزه اصلی گردشگری، آب نفت و گاز مورد توجه قرار گرفته و هیجده کمیته با این چهار بخش اصلی به منظور بهره‌وری و ارتقای تولید و رشد در استان همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد و بخشی از این ظرفیت‌ها بالقوه و بخشی بالفعل است که باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تامین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی استان استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: یکی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان، پتروشیمی ایلام و شرکت ارغوان گستر است که با حضور تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد و شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.

وی اضافه کرد: در مهار آب‌های سطحی و جاری در سطح استان اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شده ،ضمن آنکه سد میمه نیز از پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی برخوردار است و آبی که مهار می‌شود در صنعت، شرب و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به پارک پلی‌پروپیلن،گفت: واگذاری زمین‌ها در منطقه آزاد در دست اقدام است که فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان به همراه خواهد داشت و اشتغال قابل توجهی ایجاد می کند.

دکتر بهرام‌نیا بیان داشت: فاز اول سامانه گرمسیری تکمیل و فاز دوم نیز در آینده تکمیل می‌شود، همچنین پتروشیمی دره‌شهر در مرحله ‌نهایی برای آغاز کار اجرایی و پتروشیمی هلیلان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با افتتاح این طرح‌ها تحولی در حوزه اشتغال، انرژی و تولید در استان ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه‌تعطیل در استان احیا و فعال شده است که در این راستا‌ تمام انرژی ما در راستای چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحد‌های نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان است.

دکتر بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: استان ایلام، استانی غنی است که با این همه ظرفیت و پتانسیلی که در استان وجود دارد در آینده نزدیک از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا