اجتماعیکرمانشاه

استاندار کرمانشاه: فرایند ارتباط دستگاه‌های اجرایی کرمانشاه با ارباب رجوع باید اصلاح شود

استاندار کرمانشاه، خواستار بازنگری در ارتباط دستگاه‌های اجرایی با ارباب رجوع شد و گفت: اگر ارتباط ادارات ما با مردم در میزهای خدمت درست بود، آنها برای حل مشکلاتشان که وظیفه ذاتی دستگاه‌های اجرایی است، نیاز به ملاقات عمومی و ایستادن در اتاق مدیران نداشتند. 

 

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد ،«بهمن امیری‌مقدم» روز یکشنبه در ملاقات عمومی با جمعی از مردم کرمانشاه که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان در سرسرای شهید قاسم سلیمانی استاندار برگزار شد، خواستار ارزیابی و دسته‌بندی درخواست‌ها و مطالبات متقاضیان و ارباب رجوع در ملاقات های عمومی شد و افزود: باید تحلیل شود که بیشترین درخواست و ملاقات ها در حوزه کاری چه دستگاه هایی است، و چرا مشکلات آنها در میز خدمت آن اداره حل و فصل نمی شود.

وی بیان داشت: چرا نباید در همان ادارات چرخه کار به گونه‌ای باشد که کارهای مردم انجام شود و آنها اذیت نشوند، چرا مردم باید بیایند در ملاقات ها عمومی تا مشکلاتشان حل شود.

امیری‌مقدم گفت: این ملاقات کنندگان نیاز به کمک دارند و برای همین هم مراجعه می کنند و از این رو گره گشایی و حل مشکل آنها وظیفه ما مدیران است و به همین خاطر از مدیران همه ادارات خواستیم در این جلسه حضور بیایند تا کار مردم سریعتر و تا جایی ممکن است خارج از روال اداری حل شود.

امیری مقدم، همچنین از مسئولان خواست براساس قوانین اما با دید مثبت و باز راهکارهایی برای کمک به مراجعه کنندگان بیابند.

فرزند معلول دارم با مشکلات فراوان معیشتی و مسکن

 اولین ملاقات کننده این جلسه که همسر یک کارگر با ۲ فرزند معلول نابینا و کم بینا بود، گفت: حقوق کارگری همسرم اصلا کفاف زندگی پر هزینه این روزها را نمی دهد.

وی افزود: یکی از فرزندانش زیرپوشش سازمان بهزیستی با مستمری ۳۵۰ هزار تومان در ماه است و فرزند دیگرش در نوبت زیرپوشش سازمان بهزیستی استان است.

وی خطاب به استاندار کرمانشاه توضیح داد: مستاجرم و مخارج درمانی فرزندانم را ندارم و از شما تقاضای کمک به خرید مسکن ملی و همچنین هزینه مخارج درمان فرزندانم را دارم.

استاندار کرمانشاه در پیگیری مشکلات مادر این معلولان از مدیرکل بهزیستی استان خواست طبق قانون واگذاری مسکن به خانواده های دارای ۲ معلول، پیگیر مسکن این خانواده شود، همچنین در خصوص درمان و زیرپوشش قرار گرفتن فرزند معلول دیگر این خانواده کمک کند.

یکی دیگر از ارباب رجوع های این جلسه که وی نیز از مددجویان قطع عضو زیرپوشش سازمان بهزیستی بود، درخواست کمک هزینه درمان برای ساخت پروتز پای قطع شده اش را داشت، که استاندار کرمانشاه از مدیرکل بهزیستی و رییس دانشگاه علوم پزشکی خواست مشکل این مددجو  را برای درمان پیگیری کنند.

 

اشتغال ۲۵ خانوار مددجوی کمیته امداد در گرو دادن سهمیه آرد است

درخواست سهمیه آرد یارانه ای برای یک خبازی محلی در شهرستان دالاهو که اشتغال ۲۵ خانوار زیرپوشش کمیته امداد را به همراه داشت، سومین موضوعی بود که در این جلسه استاندار کرمانشاه مورد بررسی قرار داد. مدیرکل غله و بازرگانی دولتی استان کرمانشاه در این ارتباط توضیح داد: این خبازی به شرط داشتن مجوز پروانه کسب از اتحادیه نانواها طبق دستورالعمل ها اعطای آرد سهمیه ای به این واحد مشکلی ندارد.

درخواست مجوز برای احداث تولیدی چیپس قارچ در اراضی کشاورزی یکی دیگر از مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت که مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری کرمانشاه آن را به خاطر هزینه های بالای تغییر کاربری و همچنین ایجاد زیرساخت های آب، برق، گاز و جاده اصلا به صرفه ندانست و به این ارباب رجوع توصیه کرد واحد تولیدی خود را در شهرک های صنعتی که زمین ارزان قیمت و قسطی با تمام زیرساخت ها وجود دارد، راه اندازی کند.

همچنین در این جلسه یکی دیگر از متقاضیان برای راه اندازی واحد تولیدی خود خواستار آسان گرفتن وثایق بانکی و سهم آورده برای اخذ تسیهلات بانکی شد که استاندار کرمانشاه دستور داد که سازمان صنعت، معدن و تجارت به این متقاضی با رایزنی با بانک عامل کمک کند.

 تا جایی که می توانیم باید جلو فرار سرمایه گذاران از استان را بگیریم

در بخش دیگری از این جلسه ملاقات عمومی؛ استاندار کرمانشاه با اشاره به درخواست مجوز بهره برداری یک معدن کار اصفهانی در شهرستان سنقر، گفت: اگر ادارات ذی ربط با توجه به مسائل زیست محیطی، جنگل کاری و معارض های اجتماعی نمی توانند به این معدن کار مجوز دهند اما نباید اجازه بدهند او سرمایه را به استان دیگر ببرند، معادن و جاهایی که می تواند، کار کنند، به او پیشنهاد دهند.

گفتنی است این معدن کار مجوز بهره برداری ۲۴ هکتار از اراضی منابع طبیعی شهرستان سنقر با موافقت اهلی روستای پایین دست را کسب کرده، اما خواستار ۷۰ هکتار است که استاندار کرمانشاه در راستای جلوگیری از خام فروشی معادن، همچنین ایجاد صنایع جانبی معدن و اشتغال زایی افراد بیکار شهرستان از او خواست ماشین آلات و دستگاه های استخراج، برش و تراش سنگ در این منطقه مستقر کند تا نسبت با اخذ دیگر مجوزهای او با هم افزایی دیگر دستگاه ها اجرایی به شرط رعایت مسائل محیط زیستی موافقت شود.

احداث مزرعه درخت، نیروگاه ۲ مگاواتی خورشیدی، دریافت تسهیلات مسکن روستایی، پیگیری موضوع واگذاری مسکن تعاونی فرهنگیان، پیگیری مشکل تعاونی مسکن هوانیروز، احداث مرکز درمانی تصویری در شمال شهر کرمانشاه، اخذ مجوز برای احداث شرکت بازیافت در شهر جوانرود از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و استاندار کرمانشاه دستور پیگیری موضوعات به دستگاه های اجرایی ذی ربط را داد.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا