سلامتکرمانشاه

دکتر محمدی : آرامش فعلی پایان کرونا نیست

آرامش فعلی پایان کرونا نیست/ فقط ۴۳ درصد کرمانشاهیان “دوز سوم” واکسن را زده‌اند!

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، دکتر محمدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: با توجه به احتمال وقوع موج های بعدی کرونا، نباید مردم فریب آرامش فعلی را بخورند و همه باید ضمن رعایت پروتکل ها، نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

 

 در حال حاضر بیماری کرونا در استان سیر نزولی دارد و خوشبختانه از اواخر اسفند تا بهار امسال همچنان در قسمت پایین پیک اخیر قرار داریم.

 

 تعداد فوتی ها و بستری ها در موج اخیر نسبت به موج های قبلی کاهش یافته و تمام اینها را مدیون واکسیناسیون خوب در ماه های اخیر هستیم.

 

 دولت سیزدهیم با اولویت قرار دادن بحث تولید و واردات واکسن، گام مهمی در زمینه مقابله با این بیماری و کاهش تلفات ناشی از آن برداشت و با کار جهادی که طی ماه های اخیر در بحث واکسیناسیون صورت گرفت شاهد هستیم که در کنار کاهش تلفات، بستری ها و نیز میزان عوارض ناشی از بیماری در افراد کمتر شده است.

 

 تاثیرات واکسن در کاهش تلفات کرونا در تمام جهان ثابت شده و در ایران نیز تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گرفته و نشان می دهد که واکسن تاثیر بسیاری در کاهش مرگ و میرهای ناشی از کرونا داشته است.

 

خوشبختانه آمار بستری ها و فوتی های کرونا در کشور پایین است و این شرایط در حالیست که هم اکنون بسیاری کشورهای اروپایی و آمریکا همچنان درگیر کرونا بوده و آمار فوتی بالایی دارند.

 

بعنوان نمونه در انگلیس در روزهای اخیر تا روزانه ۷۰۰ نفر هم بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهند.

 

 مردم نباید فریب آمار پایین فوتی های کرونا را بخورند، آرامش فعلی ممکن است موقت باشد و احتمال ورود سویه های نوترکیب به کشور وجود دارد.

 

 آرامش فعلی نباید ما را فریب بدهد و از وجود کرونا غافل کند و افراد همچنان باید رعایت پروتکل ها را داشته و حتما نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

 

 در خصوص احتمال موج های بعدی کرونا نیز ، با توجه به ظهور سویه نوترکیب در برخی کشورهای اروپایی احتمال دارد که شاهد ورود آن به کشور باشیم و در صورت عدم رعایت پروتکل ها و عدم تکمیل واکسیناسیون، احتمال بروز موج های جدید وجود دارد.

 

وقوع موج جدید تنها به سطح ایمنی افراد جامعه که ناشی از تزریق واکسن است و نیز رعایت پروتکل های بهداشتی بستگی دارد و از هم اکنون تمام افراد باید در این زمینه مراقبت کنند.

 

 در حال حاضر تنها ۴۳ درصد افراد در استان واکسیناسیون خود را تکمیل کرده اند که آمار پایینی است و باید تمام افرادی که دوز دوم را دریافت کرده اند در این زمینه اقدام کنند.

 

آمار پایین بستری ها و فوتی های کرونا برخی افراد را نسبت به تزریق دوز سوم بی خیال کرده و این درحالیست که احتمال ورود سویه های جدید وجود دارد و باید افراد نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود جهت ارتقا ایمنی بدن اقدام کنند.

 

 با گذشت سه تا چهار ماه از تزریق دوز دوم، سطح ایمنی بدن کاهش محسوسی پیدا می کند و این امر می تواند افراد را در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دهد، بنابراین از تمام افراد تقاضا می شود هرچه سریعتر برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا