کرمانشاهکشاورزی

رویکرد در بخش کشاورزی باتوجه به تغییر اقلیم و آب و هوا باید تغییر کند

به گزارش پایگاه خبری ماد، «شهریار قاسمی» روز سه‌‍شنبه در دیدار با امام جمعه کرمانشاه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی به ارایه گزارشی از وضعیت بارندگی استان طی سال زراعی جاری پرداخت و افزود: میانگین بارش در سطح استان ۲۹۹ میلیمتر بوده که این میزان بارش نسبت به سال زراعی گذشته چندان تغبیری نشان نمی دهد اما نسبت به بلندمدت، شاهد کاهش ۳۵ درصدی نزولات آسمانی بوده ایم لذا ضرورت دارد براساس وضع موجود مصرف آب در بخش کشاورزی را مدیریت کنیم.

 

وی افزود: در این راستا ۸۳ هزار هکتار از اراضی زراعی استان را به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز کرده ایم و با لحاظ ۵۰ هزار هکتار اجرای سیستم نوین آبیاری در سامانه گرمسیری بیش از ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی استان را برای مدیریت مصرف آب به سیستم های نوین آبیاری مجهز نموده ایم.

 

قاسمی در ادامه به ارایه گزارشی از کشت و برداشت محصولات کشاورزی، به ویژه برداشت گندم در مناطق گرمسیری پرداخت و گفت: برداشت گندم در مناطق گرمسیری بیانگر این موضوع است که باوجود خشکسالی میزان برداشت گندم در این مناطق افزایش یافته است.

 

بخش دیگر گزارش ارایه شده توسط قاسمی به ایجاد بزرگترین باغ سایبان کشور در کرمانشاه، قانون انتزاع و واگذاری امور تنظیم بازار به وزارت جهاد، طرح مردمی سازی یارانه ها و ارایه تسهیلات به دامداران، مرغداران، عشایر و آبزی پروران اختصاص یافت.

 

به گزارش مادنیوز ،در ادامه این دیدار، سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه نیز به نقش و جایگاه کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در تامین امنیت غذایی و تنظیم و نظارت بر بازار پرداخت و در ادامه این جلسه «حسن خمیس آبادی» رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کرمانشاه هم به ضرورت توجه به کشاورزی دانش بنیان و نقش آن در افزایش درآمد کشاورزان، حضور محققین در عرصه های تولیدی، مبارزه با جوندگان با روش های غیرشیمیایی اشاره کرد.

 

مدیرکل غله کرمانشاه نیز در این نشست ضمن اشاره به روند خرید گندم و پرداخت بموقع مطالبات گندم کاران استان، گزارشی از هوشمندسازی فروش نان در سطح نانوایی های استان برای جلوگیری از قاچاق آرد، نظارت بر ساعات کار خبازی ها و ممانعت از گران فروشی نان ارایه داد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا