اخبار استان هاکرمانشاهکرمانشاه

پیشرفت فیزیکی 69 درصدی احداث فاز دوم شرکت پتروشیمی کرمانشاه

پیشرفت فیزیکی 69 درصدی احداث فاز دوم شرکت پتروشیمی کرمانشاه

در جریان بازدید استاندار کرمانشاه از طرح احداث فاز دوم شرکت صنایع پتروشیمی اعلام شد، این طرح با ۲۲۶ میلیون یورو سرمایه‌گذاری، ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
به گزارش ماد، «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه به همراه سرپرست معاونت اقتصادی و از شرکت صنایع پتروشیمی، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جمعی از مدیران استان از شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه بازدید کرد.
در این بازدید مقرر شد، پیگیری و رایزنی لازم برای تامین سرمایه موردنیاز برای تکمیل فاز دوم پتروشیمی صورت گیرد و روند پیشرفت پروژه سرعت بیشتری بگیرد.
شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه اولین شرکت تولید کننده اوره و آمونیاک کشور است که در ۲۰ کیلومتری هرسین و ۳۵ کیلومتری شهرستان کرمانشاه واقع شده است.
این شرکت جزو واحدهای فرعی شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان است و واحد تجاری نهایی گروه و ساتا است.
این شرکت در فاز نخست خود برای بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده و به کشورهای متعددی از جمله عراق، ترکیه، ارمنستان، افغانستان، فرانسه، بلژیک و چندین کشور آسیایی، آفریقایی و اروپایی دیگر صادرات دارد.
تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ قطعه موردنیاز شرکت پتروشیمی کرمانشاه به روش مهندسی معکوس و باتوان متخصصان داخلی در ۱۲۰ شرکت سازنده و دانش بنیان، بومی سازی شده یا تولید داخلی آنها در حال پیگیری است.
طرح احداث فاز دوم شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در سال ۱۳۹۲ با ظرفیت ۲ هزار تن اوره و هزار تن آمونیاک و اشتغالزایی ۷۰۰ نفر با اعتبار حدود ۳۵۰ میلیون یورو آغاز شد.
این طرح اما تا سال ۱۳۹۷ متوقف بود تا اینکه در این سال با حمایت متخصصان داخلی آغاز شد و این تحرک و پویایی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به اوج رسید.
فاز دوم شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه ظرفیت تولید شرکت را از یک میلیون و ۵۰ هزار تن اوره و آمونیاک در سال به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن خواهد رساند.
هم اکنون سه واحد پتروشیمی در شهرستان‌های کرمانشاه و هرسین فعال است که پس از بهره برداری از پتروشیمی اسلام آباد، استان کرمانشاه به قطب چهارم پتروشیمی کشور تبدیل خواهد شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا