کرمانشاه

امام جمعه کرمانشاه:
کشاورزی باید متناسب با نیاز بازار و استعداد استان باشد

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه: محصولات کشاورزی باید متناسب با نیاز بازار و استعداد زمین های استان باشد.

به گزارش خبرنگار ماد، در دیدار امروز مدیر و مسئولان جهاد کشاورزی استان با آیت الله علماء که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، بر اهمیت شکوفایی استعداد کشاورزی استان تأکید شد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اهمیت کشاورزی در پیشرفت جامعه گفت: همه باید سازنده باشیم و با همت بلند خود، سازنده ایران باشیم، لذا باید ظرفیت های کم نظیر استان برای شکوفایی محصولات کشاورزی شناخته شود و متناسب با این ظرفیت ها اقدام به کاشت و برداشت محصولات کشاورزی نمود.

وی تأکید کرد: باید بدانیم اگر در بخش کشاورزی موفق عمل کنیم بسیاری از معضلات اجتماعی استان از جمله بیکاری وعدم ازدواج جوانان حل خواهد شد، زیرا اگر کشاورزی بر محور مطالعات علمی صورت بگیرد می تواند یکی از محورهای مهم توسعه باشد.

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه اظهار داشت: اگر بخواهیم کارهایمان ماندگار شود و به آیندگان منتقل شود لازمه اش فقط برای خدا کار کردن است و این که کار مردم را باید با بهترین کیفیت انجام دهیم و بدانیم خدمت به مردم بالاترین کارهاست.

آیت الله علماء با اشاره به اهمیت مطالعه در بخش کشاورزی استان تصریح کرد: صنایع کوچک دستی و محلی باید حمایت وتقویت شود ، زیرا این محصولات کوچک بسیار موثر است و جوانان روستایی را از بیکاری نجات می دهد، لذا محصولاتی مانند، نخود، زعفران و عسل، که سابقه ای دیرینه دارند اگر متناسب با معیار های علمی کشت و تولید شوند بسیار برای استان موثر و ارزشمند است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا