آخرین خبراقتصادیاقتصادیخبر ویژهخبر یک

تراکتور ایران راهی ونزوئلا شد

مدیر صادرات و بازاریابی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: در حال حاضر بیش از ۵۵۰۰ کشاورز ونزوئلایی در سامانه تراکتورسازی ونیران جهت بهره مندی از تولیدات این مجموعه ثبت نام کرده اند.

به گزارش ماد، امیر احمد اندبیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تراکتورسازی سالانه ۱۰ درصد از مازاد تولیدات خود را به بخش صادرات اختصاص می دهد و امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه صادرات محصولات تولیدی تراکتورسازی به دورترین نقاط دنیا از حاشیه سود فوق العاده ای برخوردار است و ۲ تا سه برابر قیمت فروش داخلی است، گفت: به رغم سود بالای صادرات، اولویت و اصل اساسی تراکتورسازی تامین و رفع نیاز کشاورزان داخلی بوده و سود و منافع اقتصادی در اولویت بعدی است.
اندبیلی افزود: صادرات تراکتورسازی به تمام ۲۵ کشور دنیا و از جمله ونزوئلا با روند فروش در درب کارخانه اتفاق می افتد به این معنی که تراکتور درب کارخانه به مشتری تحویل داده می شود و هزینه حمل و نقل آن برعهده خریدار است.

وی تاکید کرد: تراکتورسازی سیاست تامین نیاز کشاورزان داخلی را در صدر برنامه های خود قرار داده است و تلاش می کند با تامین نیازهای داخلی و افزایش تولید، صادرات این محصول را نیز افزایش دهد.

به گزارش ایرنا، تراکتورسازی ایران هم اکنون با ۱۲ شرکت اقماری که هشت شرکت در تبریز، ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرزهای ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار کشور است که در حال حاضر ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین و بالغ بر ۴۱ میلیون دلار ارز آوری طی سال گذشته از محل صادرات انواع تراکتور، موتور و قطعات ریخته برای کشور داشته است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا