کرمانشاه

استاندار کرمانشاه:
اربعین حسینی، مجموعه بزرگی از آورده های مادی و معنوی را برای استان به دنبال دارد

استاندار کرمانشاه گفت: ظرفیت اربعین حسینی علاوه بر ارتقای اخلاق و معنویت در استان، در سطوح مختلف اقتصادی و عمرانی هم آورده های بسیار خوبی برای کرمانشاه به دنبال داشته است به گونه ای که هم اکنون زیرساخت های جاده ای از شرق تا غرب استان به برکت اربعین در حال بهبود است.

به گزارش خبرنگار ماد ؛ جمعی از اعضای شورای اسلامی استان با دکتر محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه دیدار کردند که در این دیدار موضوعات مختلفی از جمله مشکلات شهرها و روستاهای استان، سکونتگاه های غیر رسمی، آسفالت معابر روستایی، درخواست حضور  اعضای شورای اسلامی شهرها در شورای اداری شهرستان شهرستان، بهسازی وسایل نقیه شهرداری ها، ضرورت استفاده مناسب از بافت های فرسوده و تاریخی و بهسازی آنها مطرح و پیگیری شد.

دکتر صحرایی در این دیدار با بیان اینکه تداوم روال عادی کار و تلاش در استان نتیجه بخش نخواهد بود، تاکید کرد: باید به دنبال سرعت و جدیت بیشتر در کارها برای رسیدن به نتیجه مطلوب باشیم.

مقام عالی استان با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر ظرفیت و امکانات چیزی کم ندارد به پتانسیل های مختلف آن اشاره و به عنوان نمونه موضوع اربعین حسینی را مثال زد.

دکتر صحرایی در این زمینه گفت: ظرفیت اربعین حسینی، مجموعه بزرگی از آورده های مادی و معنوی را برای استان به دنبال داشته و دارد اما علاوه بر ارتقای اخلاق و معنویت در استان، در سطوح مختلف اقتصادی و عمرانی هم آورده های بسیار خوبی برای کرمانشاه به دنبال داشته است به گونه ای که هم اکنون زیرساخت های جاده ای از شرق تا غرب استان به برکت اربعین در حال بهبود است.

استاندار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه بر برکت اربعین حسینی حدود 250 میلیارد تومان اعتبار به شهرداری های استان تخصیص پیدا خواهد کرد، افزود: بخشی از این اعتبار برای خرید ماشین آلات شهری در اختیار شهرداری ها قرار خواهد گرفت.

مقام عالی استان در ادامه از هزینه چند صد میلیارد تومان اعتبار برای بهبود زیرساخت های مختلف استان به ویژه محورهای جاده ای و جذب مقدار قابل توجهی امکانات و تجهیزات در راستای اربعین حسینی خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که امکاناتی را جذب کنیم که پس از ایام اربعین حسینی نیز استفاده از آنها برای مردم استان ملموس باشد و بخشی از نیازهای شهروندان را در زمان های مختلف برطرف کند.

وی در این زمینه مثال زد که به عنوان نمونه “خدمات های بهداشتی” که برای ایام اربعین در استان ایجاد خواهد شد، لازم است به صورت دائم، با کیفیت و در مکان های مناسب جانمایی شود تا بخشی از نیازهای شهروندان را برای همیشه مرتفع کند.

دکتر صحرایی همچنین با تاکید بر ضرورت کار با کیفیت در استان از جمله در ایام اربعین حسینی، گفت: لازم که یک تحرک همه جانبه در استان رخ دهد و تمام ارکان آن از جمله مدیریت اجرایی، نمایندگان، شوراها و شهرداری ها و سایر دستگاه های خدمات رسان در کنار هم، کار را به صورت زنجیره ای دنبال کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا