کرمانشاه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه:
۲۰۰ میلیارد تومان پروژه برای رفاه زوار اربعین تعریف شده است

معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: برای ایجاد زیرساخت رفاهی زوار به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شده است که دستگاه ها و وزارتخانه ها اجرای آن را در دستور کار قرار دادند.

علی شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ماد اظهار کرد: با حضور تمامی کمیته‌های ستاد اربعین استان جلسه‌ای برگزار شد و دستگاه‌ها گزارشات خود را بیان کردند و در مهمترین بحث در کمیته ایجاد زیرساختی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شده است که دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها انجام می‌دهند و شامل افزایش گیت‌ها، توسعه گذرگاه مرزی، افزایش امکانات رفاهی همچون سرویس‌های بهداشتی، موکب‌های اسکان و فضاهای برای تهیه اغذیه می‌شود.

 

وی گفت: یکی از مهمترین موضوعات که امسال درگیر آن هستیم گرما است و باید فضای خنک کننده و سایبان ایجاد کنیم و از طرفی اقدام به فراهم کردن یخ مورد نیاز و آب سرد نمائیم و تقسیم کار کنیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه فرصت زیادی تا برگزاری مراسم اربعین باقی نمانده است از این به بعد جلسات ستاد اربعین به صورت هفتگی و در محل مرز خسروی برگزار می‌شود و به صورت میدانی همه دستگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند و تلاش می‌کنیم کل استان کرمانشاه از فضای معنوی اربعین بهره‌مند شوند.

 

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم روزانه صد هزار نفر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کنند.

 

شعبانی ادامه داد: ستاد اربعین استان کرمانشاه از کنگاور تا مرز منذریه واقع در خاک عراق فعالیت می‌کند و این مسیر که محل تردد زوار پوشش می‌دهد و حتی برای رفاه و آسایش زوار محترم اربعین در محدوده مرز منذریه در خاک عراق در حال ساخت سرویس بهداشتی هستیم و ترمینال را برای گنجایش بیشتر زوار ایرانی در حال توسعه می‌باشیم و گیت‌های که در حال ساخت و افزایش است در خاک عراق است و تماماً برای رفاه و آسودگی زوار عزیز ایرانی است.

 

وی افزود: ظرفیت پارکینگ‌های مرز خسروی و مسیر منتهی به خسروی را سه برابر افزایش دادیم که حدوداً گنجایش دویست هزار خودرو را دارد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: از آنجا که گفته شد امسال بخاطر گرمای شدیدی که در ایام اربعین داریم باید تدارک یخ مورد نیاز زوار را انجام دهیم و در این زمینه تعدادی دستگاه یخ ساز در منطقه تهیه و مستقر شود که اقدام به تولید مداوم و مستمر یخ بکنند، توسط وزارت نیرو به عنوان متولی این امر تهیه و توزیع می‌شود.

 

وی ادامه داد: تعدادی کارخانه یخ نیز در منطقه وجود دارد از جمله کارخانه یخ ارتش جمهوری اسلامی که در ایام اربعین با تولید یخ به کمک ستاد اربعین استان می‌آیند و طبق گزارشی که دادند اکنون توان تولید یک هزار و پانصد قالب یخ را داریم که دستگاه‌های یخ ساز سیار نیز با تولید خود در آن ایام در عملیات اربعین در خدمت هستند.

 

شعبانی گفت: تمامی اقدامات و توافقات مورد نیاز برای ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی با طرف عراقی صورت گرفته است و اگر به صورت عملیاتی شاهد این امر باشیم و مرز خسروی شبانه روزی شود دیگر شاهد دپوی زائر در خسروی و مسیر منتهی به مرز نخواهیم بود و زوار مستقیم و بدون توقف از مرز خارج می‌شوند ولی اگر مرز به هر دلیلی بسته شود پیش بینی‌های لازم برای اسکان زوار با استفاده از مساجد، مدارس و موکب‌ها انجام شده است اما تمرکز بر روی شهر خسروی و موکب‌ها در مرز خسروی است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری کرمانشاه افزود: امسال در نظر دارند که دیگر زوار اربعین در محدوده سه راهی نصرآباد نگه داشته نشوند و مسیر ۱۸ کیلومتری از سه راهی نصرآباد تا خسروی زوار توسط خودرو طی کنند و در سه کیلومتری خسروی با اختصاص یک قطعه زمین ۱۱ هکتاری برای توقف زوار پیش بینی شده و در حال اجرای پروژه هستیم که انشالله زوار امسال تا سه کیلومتری مرز خسروی بتوانند با خودرو تشریف بیاورند.

 

وی در پایان گفت: تلاش‌های در حال انجام است که مرز منذریه و خسروی در داخل عراق به خوبی معرفی شود و اقداماتی در حال انجام است تا رانندگان عراقی تمایل بیشتری پیدا کنند زوار به سمت خسروی بیاورند و موجبات معرفی بیشتر این مرز فراهم شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا