آخرین خبربین المللخبر ویژهخبر یکسیاست کلانسیاسی

در دیدار رئیس جمهور با سفرای جدید چه گذشت؟
ارتقای روابط تجاری و اقتصادی، محور ماموریت چهار سفیر در تهران

سفرای جدید فیلیپین، لیبی، بنگلادش و هند با تقدیم استوارنامه‌های خود به رئیس جمهور، بر تلاش جدی کشورهای خود برای فعال کردن تمامی ظرفیت‌ها برای ارتقای روابط با تهران در همه حوزه‌ها به‌ویژه تعاملات تجاری و اقتصادی تاکید کردند.

به گزارش ماد، ماموریت ۴ سفیر جدید از کشور های فیلیپین، لیبی، بنگلادش و هند با تقدیم استوارنامه‌هایشان به رییس جمهور به طور رسمی در ایران آغاز شده است؛ هر کدام از سفرا روز یکشنبه – ۱۸ تیرماه – دیدارهای جداگانه‌ای با آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران داشتند.

«ربرتو جی مانالو»، «جمعه حسن فضیل»، «منجورول کریم خان چودری» و «رودرا گائوراو شرست» سفرای جدیدی هستند که فعالیت دیپلماتیک خود را در تهران آغاز و در دیدار با آیت الله رئیسی بر گسترش همکاری‌ها و تقویت روابط دوجانبه با ایران تاکید کردند.

جشن شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و فیلیپین

رئیس جمهور کشورمان در آیین دریافت استوارنامه «ربرتو جی مانالو» سفیر جدید جمهوری فیلیپین، با اشاره به سوابق روابط دوستانه دو کشور اظهار امیدواری کرد که سفیر جدید فیلیپین با همکاری مسئولان مربوطه در ایران بتوانند گام‌های بلندی در زمینه ارتقای سطح روابط فیمابین بردارند.

رئیس جمهور فعال کردن ظرفیت‌های متنوع و خوب دو کشور را در راستای گسترش همکاری‌ها و تقویت روابط دوجانبه و به‌تبع آن توسعه تعاملات بین‌المللی دو طرف موثر دانست.

ارتقای روابط تجاری و اقتصادی، محور ماموریت چهار سفیر در تهران

«ربرتو جی مانالو» سفیر جدید جمهوری فیلیپین نیز در این مراسم با اشاره به اینکه دو کشور سال آینده شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک با یکدیگر را جشن خواهند گرفت، اظهار داشت: ایران یکی از قدیم‌ترین شرکای فیلیپین در این منطقه است و روابط دو کشور در تمام این مدت کاملا دوستانه و صمیمی بوده و هیچگاه مشکل و مسئله‌ای میان آنها وجود نداشته است.

درخواست لیبی برای تقویت جدی همکاری‌ اقتصادی و نگاه تحسین آمیز به روابط منطقه‌ای ایران

رئیس جمهور همچنین در آیین دریافت استوارنامه «علی جمعه حسن فضیل» سفیر جدید دولت لیبی، با اظهار امیدواری نسبت به اینکه دوره ماموریت وی همراه با توسعه و تعمیق روابط دو کشور باشد، گفت: روابط ایران و لیبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره دوستانه و سازنده بوده است و امیدوارم با برقراری ثبات و آرامش در لیبی، تعاملات فیمابین با سرعت بیشتر گسترش یابد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه عمیقاً معتقدم مشکلات لیبی و برخی کشورهای اسلامی ناشی از حضور و دخالت‌های بیگانگان است، افزود: امیدواریم ملت لیبی هر چه سریع‌تر با ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات سراسری و تشکیل دولت فراگیر، به دخالت بیگانگان در این کشور پایان دهند و روز به روز در مسیر پیشرفت گام‌های بلندتری بردارند.

ارتقای روابط تجاری و اقتصادی، محور ماموریت چهار سفیر در تهران

«علی جمعه حسن فضیل» سفیر جدید دولت لیبی نیز در این مراسم با بیان اینکه دو ملت مسلمان لیبی و ایران اشتراکات فراوانی با یکدیگر دارند، اظهار داشت: ملت لیبی همواره حامی انقلاب اسلامی ملت ایران بوده و افکارعمومی کشورم به ایران به عنوان یکی از حامیان واقعی جریان مقاومت نگاهی تقدیرآمیز دارد؛ مردم در لیبی سپاسگزار تلاش‌های شما برای تقویت روابط منطقه‌ای هستند.

سفیر جدید لیبی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای متنوع کشورمان خواستار تقویت جدی همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور شد.

تحسین موفقیت سیاست خارجی در دولت سیزدهم

سید ابراهیم رئیسی در مراسم دریافت استوارنامه «منجورول کریم خان چودری» سفیر جدید جمهوری مردم بنگلادش، روابط دو کشور مسلمان ایران و بنگلادش را ریشه‌دار و برخوردار از سابقه تمدنی و فرهنگی دانست و ابراز امیدواری کرد: در دوره ماموریت سفیر جدید، سطح روابط دو کشور در همه عرصه‌ها روز به روز افزایش یابد.

رئیس جمهور در ادامه یکی از زمینه‌های مهم توسعه روابط ایران و بنگلادش را حوزه تجاری و اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه سطح مبادلات تجاری فعلی میان دو کشور با وجود ظرفیت‌های بسیار خوب موجود، قابل قبول نیست، بر ضرورت هدف‌گذاری افزایش سطح مبادلات تجاری یک میلیارد دلاری ایران و بنگلادش در گام اول تاکید کرد.

ارتقای روابط تجاری و اقتصادی، محور ماموریت چهار سفیر در تهران

«منجورول کریم خان چودری» سفیر جدید بنگلادش نیز در این مراسم با اشاره به پیوندهای عمیق فرهنگی و دینی میان مردم ایران و بنگلادش بر علاقه‌مندی دولت متبوعش برای تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری و تجارت تاکید کرد و افزود: موفقیت سیاست خارجی دولت ایران در توسعه روابط با کشورهای همسایه و اسلامی برای ما مشهود است.

سفیر جدید بنگلادش اظهار داشت: اطمینان می‌دهم در دوره ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط دو کشور و تعمیم آن به شراکت در حوزه‌های اقتصادی و تجاری تمام توان خود را به کار خواهم گرفت.

ماموریت هند به سفیر خود برای توسعه روابط با ایران

آیت الله رئیسی در مراسم دریافت استوارنامه «رودرا گائوراو شرست» سفیر جدید جمهوری هند، روابط ایران و هند را دارای قدمت تاریخی و تمدنی دانست و گفت: ما برای توسعه روابط با هم در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری و فرهنگی، مانع و محدودیتی نداریم.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه مشترک توسعه بندر چابهار میان دو کشور از سفیر جدید جمهوری هند خواست این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

ارتقای روابط تجاری و اقتصادی، محور ماموریت چهار سفیر در تهران

«رودرا گائوراو شرست» سفیر جدید جمهوری هند نیز ضمن تبریک عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای همزمان با ریاست کشورش بر این سازمان، با بیان اینکه دولت هند عمیقاً معتقد است سطح فعلی تعاملات سیاسی و اقتصادی دو کشور در اندازه ظرفیت‌های موجود متقابل نیست، گفت: ماموریت دارم توسعه روابط دو کشور را تا رسیدن به سطح مطلوب و شایسته دنبال کنم و در این زمینه تمام توان خود را به کار خواهم گرفت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا