آخرین خبرکرمانشاهکرمانشاه

رئیس قرارگاه اربعین فراجا: پلیس آماده خدمات‌رسانی متنوع به زائران اربعین است

رئیس قرارگاه اربعین فراجا از آمادگی پلیس برای ارائه خدمات متنوع به زائران اربعین در مراسم پیاده‌روی امسال خبر داد و گفت: با همکاری دیگر دستگاه‌های مسئول تلاش می‌کنیم امسال خدماتی که به زوار ارائه می‌شود از کیفیت بهتری نسبت به سال‌های قبل برخوردار باشد.

به گزارش ماد؛ سردار «محمد شرفی» روز دوشنبه در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه در نقطه صفر مرز خسروی، افزود: مرز خسروی یکی از مرزهای مهم کشورمان برای سفر زائران اربعین به شمار می رود و طی سال‌های اخیر نیز استقبال خوبی از آن به عمل آمده است.

وی اظهار کرد: مرز خسروی از نظر زیرساختی شرایط و امکانات بسیار خوبی دارد و پیش بینی می شود امسال استقبال بیشتری توسط زائران نسبت به سال های قبل از آن به عمل آید.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا با تاکید بر اینکه زیرساخت ها یکی پس از دیگری در حال آماده شدن است، ادامه داد: در مجموعه انتظامی تقسیم کارها به خوبی انجام گرفته و شرح وظایف هر کدام از پلیس های تخصصی و معاونت ها به آن ها ابلاغ شده و از این نظر مشکلی نداریم.

وی همچنین از برنامه ریزی برای صدور ویزا و گذرنامه جهت تسهیل سفر زائران خبر داد و گفت: یک گذرنامه زیارتی ۱۲ صفحه ای آماده کرده ایم که به تایید وزرای ۲ کشور ایران و عراق هم رسیده است.

سردار شرفی، سفرهای خانوادگی زائران با خودروهای شخصی را یکی از رویکردهای ستاد مرکزی اربعین عنوان کرد و گفت: در عین حال اقدامات لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی، صنعت و معدن و گمرک برای برای خریداری یا کرایه ۲ هزار دستگاه اتوبوس و انتقال آن به کشور در ایام اربعین در حال انجام می باشد.

وی به موضوع پارکینگ ها نیز اشاره کرد و گفت: برای پارکینگ ها استانداردهایی تعریف شده است و مسئولان آن ها باید حتما این استانداردها را رعایت کنند، کما اینکه همکاران بر فعالیت آن ها نظارت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه اربعین یک ماموریت مشترک میان ۲ کشور ایران و عراق است، گفت: با آن ها نیز تعامل خوبی جهت تسهیل تردد زائران داشته ایم از جمله اینکه قرار است گیت ها در مرزهای محل تردد زوار افزایش یافته تا معطلی زوار به حداقل ممکن برسد.

سردار شرفی در پایان بار دیگر بر آمادگی همه جانبه پلیس برای ارائه خدمات به زائران و تامین امنیت آن ها تاکید کرد و گفت: امیدوارم زائران هم همکاری لازم را با پلیس و دیگر نیروهای امنیتی داشته باشند تا به سلامت این سفر معنوی را انجام دهند.

خسروی کوتاهترین مسیر به کربلای معلی

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی – منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا