آخرین خبرکرمانشاه

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه:
فرهنگ استفاده از ناوگان نقلیه عمومی باید نهادینه شود

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه اظهار کرد: برای کاهش ترافیک در سطح شهر کرمانشاه و به ویژه مناطق مرکزی شهر باید فرهنگ عمومی استفاده از وسایل نقلیه عمومی نهادینه شود.

سید پیمان موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ماد  اظهار کرد: متأسفانه شاهد ترافیک شدید در خیابان‌های اصلی شهر هستیم و گلایه مردم به حق می‌باشد ولی فرهنگ عمومی استفاده از وسایل نقلیه عمومی باید نزد مردم نهادینه شود تا شاهد سفرهای کمتری با خودروهای شخصی در سطح شهر باشیم.

 

وی افزود: اگر تا ۱۰ سال آینده قطار شهری کرمانشاه راه‌اندازی نشود قطعاً شهر قفل خواهد شد و اگر همشهریان بخواهند در مسیر شمال به جنوب شهر یا بالعکس تردد کنند حداقل باید دو ساعت در ترافیک بمانند تا به مقصد برسند.

 

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: شورای اسلامی شهر کرمانشاه با جدیت به دنبال راه حل کم کردن ترافیک شهر کرمانشاه است ولی مردم نیز با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی باید در کاهش ترافیک شهر همراهی کنند.

 

وی گفت: بیشترین حجم ترافیک را در خیابان مدرس شاهد هستیم و بیشترین تردد در این مسیر جهت رسیدن به مطب پزشکان بوده و در این خصوص چندین جلسه با جامعه محترم پزشکان و نظام پزشکی داشتیم تا بتوانیم با همراهی پزشکان و در صورت امکان حداقل با انتقال نیمی از مطب‌های موجود به نقاط دیگر شهر ترافیک محدوده مرکزی شهر و خیابان مدرس را کاهش دهیم.

 

موسوی گفت: پس از اینکه دکتر نوروزی به عنوان شهردار کرمانشاه انتخاب شد نگاه ویژه‌ای به حل ترافیک شهر با احداث معابر جدید داشت که هم اکنون چند معبر جدید از جمله راه دسترسی به شهرک‌های صدرا و پردیس (بلوار پیامبر اعظم) و کیهان‌شهر (بلوار شهید دایی پور و شهید سرابیان) احداث و باعث کاهش شدید ترافیک در مسیرهای منتهی به میدان آزادگان و میدان شهدا شده است و چندین معبر جدید در راستای تکمیل رینگ ترافیکی شهر در حال احداث است.

 

وی گفت: مردم شریف کرمانشاه به خوبی به یاد دارند تا قبل از بهره‌برداری از بلوار شهید دایی‌پور و شهید سرابیان ترافیک شدیدی به ویژه در روزهای پنجشنبه در مسیر منتهی به باغ فردوس داشتیم ولی خوشبختانه اکنون با احداث این معبرهای جدید دیگر خبری از ترافیک در مسیر منتهی به باغ فردوس و شهرک‌های اطراف نیست و این یک کار بسیار ارزشمندی بود که توسط مجموعه شهرداری انجام شد.

 

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرمانشاه همچنین در پایان گفت: تقاطع غیرهمسطح سپاه که نقش مؤثری در کاهش ترافیک و تکمیل رینگ ترافیکی شهر دارد در مردادماه به بهره‌برداری می‌رسد و دلیل تأخیر در بهره برداری نیز سقوط جرثقیل بود که همشهریان به طور کامل در جریان آن هستند که یک وقفه یک ماهه در پیشرفت پروژه ایجاد کرد

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا