اقتصادیاقتصادیخبر ویژهخبر یک

ایجاد تحول در وضعیت خودروهای موجود دنبال می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نوآوری‌هایی که در تدوین آیین‌نامه واردات خودرو اتفاق خواهد افتاد، از تدوین آیین نامه واردات خودرو تا ۱۰ روز آینده خبر داد.

به گزارش ماداز وزارت صنعت، معدن و تجارت، «عباس علی‌آبادی» با اشاره به اینکه وزارت صمت در حال تدوین آیین‌نامه واردات خودرو (کارکرده و نو) است، افزود: آنچه برای مردم‌مان مهم است، نوآوری‌هایی است که در تدوین این آئین‌نامه اتفاق خواهد افتاد، زیرا بنا داریم تحولی در وضع خودرو به‌وجود آوریم.

وی با بیان اینکه این تحول باعث می‌شود که خودروهای موجود در یک وضع مناسب‌تری عرضه شوند، ادامه‌داد: موضوع با اهمیت، خودروهای برقی هستند که در تدارک ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این خودرو هستیم و موضوع بسیار مهمی است.

اولویت‌ وزارت صمت واردات خودروهای برقی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: ورود خودروهای برقی، یک نوآوری در این حوزه، در کشور و این دولت است که به‌زودی اتفاق خواهد افتاد و منافع سرشاری را نصیب کشور خواهد کرد.

وی بیان‌داشت: این مساله باعث می‌شود که در موضوع محیط زیست، وضعیت بهتری پیدا کنیم و از همه مهمتر، درآمدی است که به‌خاطر عدم مصرف سوخت‌های فسیلی نصیب کشور خواهد کرد.

وی درباره اینکه آیا ممکن است واردات خودروهای نو و کارکرده به خودروهای برقی محدود شود؟ خاطرنشان‌کرد: در حال ارجحیت دادن به این موضوع هستیم و اولویت‌مان واردات خودروهای برقی است.

تدوین آیین نامه واردات خودرو تا ۱۰ روز آینده

علی‌آبادی در مورد زمان عملیاتی شدن این طرح، توضیح‌داد: در هماهنگی با رئیس کل بانک مرکزی، قرار شد که شرایط مناسب و ساده‌تری را برای واردات خودروهای برقی فراهم کنیم.

وی اضافه‌کرد: در درجه نخست، اولویت با واردات تاکسی‌های برقی خواهد بود، زیرا مصارف و منفعت بیشتری را نصیب کشور می‌کند، ضمن اینکه به دلیل کاهش مصرزف سوخ، تاثیر بیشتری در محیط زیست خواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اولویت‌های بعدی خودروهای اشتراکی و خودروهای مردم خواهد بود، ابراز امیدواری کرد: آیین‌نامه به‌زودی و تا ۱۰ روز آینده تدوین شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا