آخرین خبر

کردستان به رتبه ششم کشور به لحاظ واگذاری گروهی در طرح  مسکن ملی رسید

استاندار کردستان مهمترین دستاورد برگزاری جلسات هفتگی شورای مسکن را ارتقای رتبه این استان از ۳۱ به ششم کشوری به لحاظ واگذاری گروهی در طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد.

 

به گزارش صنعت _اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه شورای مسکن استان کردستان اظهار داشت: الحاق یک هزار و ۳۶۴ هکتار در دستور کارگروه امور زیربنایی ، شورای برنامه‌ریزی و شورای عالی معماری و شهرسازی استان قرار دارد که تاکنون بیش از ۵۰۰ هکتار به محدوده شهرهای کردستان الحاق و مابقی در دست بررسی است.

وی با اعلام اين‌که هنوز در آغاز راه طرح عظیم نهضت ملی مسکن هستیم؛ افزود: بیش از ۱۹۶ هزار نفر متقاضی ثبت نام شده در سامانه داریم که تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر تأیید شده است.

زارعی‌کوشا با اعلام اين‌که کردستان به لحاظ تعداد متقاضی جزو استان‌های اول کشور است؛ تصریح کرد: تاکنون برای ۱۷ هزار متقاضی در استان زمین مسکن ملی تأمین و در مرحله عقد قرارداد و ثبت در سامانه هستیم.

وی از تخصیص پروژه برای ۷ هزار و ۷۲۰ نفر در کردستان خبر داد و یادآور شد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید با نگاه فرابخشی و جهادی انجام شود‌ و نباید این‌گونه تصور کنیم که ساخت مسکن تنها وظیفه راه و شهرسازی است.

نماینده عالی دولت در کردستان تأمین مسکن، اشتغال، آب و راه را جزو اولویت‌های دولت در کردستان عنوان کرد و افزود: راهبردهای دولت مردمی برای تحقق این مؤلفه‌ها و ارتقای ضریب شاخص‌ها، در استان بر همگان محرز است.

استاندار کردستان به جایگاه و منزلت جامعه ایثارگران و خانواده شهداء در تأمین مسکن ملی نیز اشاره کرد و گفت: تنها مرجع رسمی برای معرفی و فرآیند تأیید این گروه از متقاضیان، بنیاد شهيد و امور ایثارگران استان است.

زارعی‌کوشا در این جلسه روز خبرنگار را به خبرنگاران و فعالان رسانه‌های برخط و غیر برخط استان تبریک گفت و نقش بی‌بدیل خبرنگاران را در رسالت آگاهی‌بخشی و تنویر افکار عمومی مهم دانست.

وی رعایت انصاف، عدالت‌خواهی و سلامت خبرنگاران در قلم فرسایی رسانه‌ایی را از ویژگی بارز خبرنگاران رسانه‌های کردستان دانست و از اين‌که این قشر تلاشگر و خستگی‌ناپذیر در انعکاس خدمات دولت مردمی همراه و هم‌دل بوده‌اند ابراز خرسندی کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا