آخرین خبرکرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛
نکات مهم بهداشتی تهیه کفش و پوشاک مناسب دانش آموزان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: والدین باید دقت لازم را داشته باشند همزمان با شروع سال تحصیلی رعایت نکاتی ساده و مهم موجب آرامش، راحتی، شادابی و حفظ سلامت دانش آموز شده و امکان بهره‌برداری بیشتر او را از مدرسه و فرصت‌های آموزشی فراهم می‌آورد.

به گزارش خبرنگار ماد، ابراهیم شکیبا امروز سه شنبه _ بیست و یکم شهریور در جمع خبرنگاران افزایش آگاهی والدین و دانش آموزان در زمینه نحوه انتخاب ملزومات مناسب برای دانش آموزان را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: والدین باید دقت لازم را داشته باشند همزمان با شروع سال تحصیلی رعایت نکاتی ساده و مهم موجب آرامش، راحتی، شادابی و حفظ سلامت دانش‌آموز شده و امکان بهره‌برداری بیشتر او را از مدرسه و فرصت‌های آموزشی فراهم می‌آورد.

 

وی با اشاره به توصیه‌های مهم برای انتخاب پوشاک مناسب دانش آموزان گفت: در خرید لباس فرم با جنس مرغوب و مقاوم، انتخاب رنگ سازگار با قوانین مدرسه، خرید لباس با یقه راحت و آزاد برای حفظ تمرکز در ساعات درسی و انجام فعالیت‌های ورزشی دقت شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن بیان اینکه والدین باید به تهیه روپوش دارای یک یا ۲ جیب برای قراردادن وسایل مورد نیاز دانش‌آموز، استفاده دانش آموزان پسر از روپوش، راحت بودن شلوار برای نشست و برخاست دانش‌آموز به مدت پنج الی ۷ ساعت توجه داشته باشند گفت: تعویض و شستشوی لباس زیر دانش‌آموز به صورت روزانه، تهیه ۳-۴ جفت جوراب نخی کوتاه با رنگ روشن و شستشو روزانه، استفاده از مقنعه رنگ روشن و شستشو و اتو هفته‌ای یک الی ۲ بار بسیار تاکید می‌شود.

 

وی در خصوص اهمیت کفش مناسب به دلیل استفاده ۳۰ الی ۴۰ ساعت در هفته و خطر ابتلاء به صافی کف پا و زانو درد تصریح کرد: کفش باید با فرم طبیعی پاهای فرد مطابقت داشته باشد و سایز درج شده روی کفش‌ها در نظر گرفته نشود لذا قابل اطمینان نیست.

 

شکیبا با بیان اینکه به طور طبیعی پاهای فرد صبح‌ها نیم سایز کوچک‌تر از بعدازظهر است، بهترین زمان خرید کفش را عصرها دانست و گفت: والدین عزیز را از خرید کفش تنگ برای دانش آموزان به امید جا باز کردن پس از مدتی منع کرد.

 

وی با اشاره به بزرگی یکی از پاها از پای دیگر افزود: هنگام خرید پای بزرگ‌تر را ملاک قرار داده و حتماً کفش هردو پا را امتحان کنید، بعد از پوشیدن کفش قسمت پنجه را چک کرده و از فاصله بین بلندترین انگشت و نوک کفش اطمینان حاصل کنید.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: انتخاب کفش مقاوم و با دوام و اطمینان از نرمی کفش، در بچه‌های کوچک‌تر به دلیل عدم بیان کامل احساسات، چک کردن پا تا چند روز بعد از خرید کفش و اطمینان از راحت بودن آن از ضروریات خرید کفش است.

 

وی خاطرنشان کرد: امید است با رعایت نکات فوق در انتخاب پوشاک مناسب در حفظ و ارتقا سلامتی فرزندان بکوشیم لذا آنچه که کودکان و نوجوانان بیش از همه به آن نیازمند هستند حفظ آرامش در خانه و صمیمیت بین والدین و اعضای خانواده است

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا