آخرین خبراخبار استان ها

چهره قم باید تغییر کند

استاندار قم بر لزوم تغییر چهره شهر قم تاکید کرد و گفت: چهره ظاهری قم نیازمند ساماندهی است و این ساماندهی باید از ورودی‌های شهر و المان‌ها شروع شود.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد _ سید محمد آقامیری در دیدار با اعضای شورای شهر قم ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع و پیروزی جبهه مقاومت، اظهار کرد: ان‌شاءالله با وعده صادق حضرت آقا به زودی شاهد سقوط صهیونیسم در جهان خواهیم بود تا مردم جهان در آرامش زندگی کنند.

وی با اشاره به ضرورت هم‌بستگی اعضای شورای شهر، مطرح کرد: در شورا اگر اتفاق نظر، اتحاد و همبستگی وجود نداشته باشد اولین آسیب را مردم می‌بينند.

استاندار قم ادامه داد: در صورت وجود ناهماهنگی میان اعضای شورای شهر نام نیک از اعضا باقی نمی‌ماند و این اختلاف می‌تواند باعث اتفاقات ناخوشایندی شود.

وی با بیان اینکه اگر اتحاد نباشد کاری پیش نمی‌رود، عنوان کرد: دو دستگی در شورا باید به نفع مردم کنار رود تا به یک نقطه مشترک برسیم و این نقطه مشترک باید خدمت به مردم باشد.

آقامیری با تاکید بر اهمیت خدمت به مردم، تصریح کرد: خدمت به مردم یک توفیق است و هرکسی که به این توفیق رسیده است باید تلاش کند، توفیقات بیش‌تری کسب کند.

وی با اشاره به اینکه علما و مراجع تقلید نسبت به وضعیت اطراف حرم گله‌مند هستند، خاطرنشان کرد: پیرامون حرم مطهر باید سریعا ساماندهی شود و این موضوع با راه‌اندازی طرح‌های یک‌پارچه و اتمام آن در زمان مقرر، محقق خواهد شد.

استاندار قم با بیان اینکه جایگاه مدرسه فیضیه در شهر قم باید تبیین شود، یادآور شد: مدرسه فیضیه نماد حوزه علمیه است که باید با طرح‌های مشخص برای آن برنامه داشته باشیم، چراکه در گذشته نسبت به جایگاه مدرسه فیضیه توجهات لازم نشده است.

وی با اشاره به اینکه قم خواستگاه انقلاب است و باید به این موضوع توجه شود، بیان کرد: متاسفانه به این موضوع نیز به درستی پرداخته نشده است و عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد.

آقامیری با بیان اینکه یکی از رسالت‌های شورای شهر پیگیری مطالبات مردمی است، اظهار داشت: باید حریم شهر قم حفظ شود و همچنین ورودی‌های شهر قم که جزو حریم قم هستند باید نشان‌گر تقدس این شهر باشند.

وی با اشاره به اینکه برای ورودی‌های شهر قم اعتباری معادل 500 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است، مطرح کرد: در این مسیر باید تبلیغات حذف شده و اقدامات فرهنگی در دستورکار قرار بگیرد و همچنین اقدامات لازم برای طراحی تپه سلام نیز باید انجام شود.

استاندار قم با بیان اینکه تمام سرمایه‌های ما فرزندان ما هستند و دشمن این سرمایه را هدف قرار داده است، عنوان کرد: مساجد باید به پایگاه‌ها و کانون‌های اقدامات فرهنگی تبدیل شوند چراکه در صدر اسلام نیز مسجد محور بوده است.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر باید یک برنامه 20 ساله برای قم تدوین کند، خاطرنشان کرد: این برنامه باید در حوزه‌های مختلف و متنوع باشد و در این مسیر می‌توان از حمایت علما نیز استفاده کرد.

آقامیری با بیان اینکه برای آلوده نشدن جوانان نیازمند محیط‌های مفرح هستیم، تصریح کرد: اقدامات فرهنگی در قم بسیار اهمیت دارد چراکه اگر اخلاق در قم سقوط کند، کشور سقوط می‌کند.

وی با اشاره به اینکه چهره قم باید تغییر کند، یادآور شد: چهره ظاهری قم نیازمند ساماندهی است و این ساماندهی باید از ورودی‌های شهر و المان‌ها شروع شود.

استاندار قم با بیان اینکه مسافران باید از 25 کیلومتری بداند اینجا قم است و به کجا وارد می‌شوند، اظهار کرد: در حوزه فرهنگ تنها شهرداری مسئولیت ندارد بلکه باید تمام دستگاه‌ها پای کار بیایند.

وی با تاکید بر لزوم اجرای پیوست عدالت، مطرح کرد: باید شهر به صورت عادلانه توسعه پیدا کند

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا