کرمانشاهکرمانشاه

آبرسانی به ۸۶۰ روستای کرمانشاه ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: آبرسانی به ۸۶۰ روستای استان کرمانشاه تا سه سال آینده ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
به گزارش ماد، رضا داودی امروز در مراسم افتتاح آبرسانی به 15 روستای اسلام‌آباد غرب، اظهار داشت: پروژه‌های متعددی در حوزه آبرسانی در استان در حال اجرا است که بخشی توسط سپاه، قرارگاه نجف و قرارگاه امام حسن(ع) اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در قرارداد اولیه با قرارگاه امام حسن(ع) مقرر شد 349 روستا با اعتبار 314 میلیارد تومان آبرسانی شود عنوان کرد: در قرارداد دوم مقرر شد 511 روستای دیگر آبرسانی شود که در مجموع 860 روستا تا پایان دوره سه ساله آبرسانی می‌شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه آبرسانی به 620 روستا در حال اجرا است که بخشی از آن توسط سپاه اجرا می‌شود گفت: در اسلام‌آبادغرب 60 روستا باقی مانده که همه در قرارداد دوم با سپاه اجرا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خدمت اول ما تأمین آب به صورت محلی و بعد از آن تصفیه، توزیع و تضمین کیفیت آب است افزود: آب بعد از مصرف تبدیل به فاضلاب می‌شود که باید پمپاژ و مجدد تصفیه شود و این خدمات بدون توقف در حال اجرا است.

داودی با بیان اینکه هیچ پروژه غیرممکنی وجود ندارد و به هر قیمتی اجرا می‌شود گفت: پروژه‌های قفل شده سال‌های گذشته اکنون در حال اجرا است و پروژه تازه‌آباد تا یکماه دیگر افتتاح می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تعداد روستاهای قابل افتتاح 140 مورد است افزود: برای تکمیل آبرسانی به 860 روستای استان 2500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه آب در کرمانشاه

محمدطیب صحرایی در این مراسم، اظهار داشت: مردم استان در وفاداری به اسلام، انقلاب و ایران سابقه درخشانی دارند و بعد از انقلاب این افتخارآفرینی پرتراکم شده است و شهرستان اسلام‌آباد غرب به عنوان شهرستان پرافتخارتر و نگین می‌درخشد.

وی با بیان اینکه وظیفه مسئولان تلاش برای جلوگیری از هر گونه هدررفت آب است عنوان کرد: در استان تنش آبی وجود دارد و باید تلاش برای استفاده از منابع آبی بیشتر شود.

صحرایی با اشاره به اینکه 13 سد در استان وجود دارد که مردم باید از آن بهره‌مند شوند گفت: آب‌های جاری و مرزی نیز باید ساماندهی شوند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مقرر شده آب از سد آزادی به منطقه اسلام‌آبادغرب منتقل شود افزود: پروژه‌های آبرسانی مورد بررسی قرار گرفته و سرمایه‌گذاری روی آب در استان برای ما ضرورت قطعی است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مجموعه سرمایه‌گذاری‌های مورد توجه دولت در استان سرمایه‌گذاری در مقوله آب است گفت: سال گذشته یک مورد سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد تومانی برای تأمین و تضمین آب پایدار وارد استان شد.

صحرایی با بیان اینکه باید برای رفع تنش آبی تمام روستاها تلاش شود گفت: مکمل این تضمین آب استفاده بهینه از فاضلاب است که باید ساماندهی شود و صنایع و مصارف غیرشرب از آب‌های درجه دو استفاده کنند و بتوانیم یک استان آباد داشته باشیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا