آخرین خبراقتصادیاقتصادی

ورود به بازارهاي جديد صادراتي و ایجاد تنوع محصول دو بال توسعه‌اي نفت پاسارگاد

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین اجتماعی (تاپیکو) روز چهارشنبه ۱۹ مهر ماه جاری در سفر به استان خوزستان از مجتمع قیرسازی نفت پاسارگاد در آبادان بازدید کرد.
به گزارش ماد به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل، مدیرعامل تاپیکو شامگاه چهارشنبه ضمن بازدید از مجتمع تولید قیر نفت پاسارگاد آبادان در نشست مشترکی با مدیرعامل، معاونان، مدیران و کارکنان این شرکت به ایراد سخنرانی پرداخت.
دکتر افقهی گفت: ضمن خداقوت به همکاران نفت پاسارگاد و ذکر این نکته که روند خوبی در این شرکت در حال انجام است است، لازم می‌دانم به اولویت‌ها و رویکردهای آتی تاپیکو برای شرکت‌های زیرمجموعه‌اش اشاره کنم که مبنای برنامه‌ریزی‌های آینده و توقع ما از مجموعه‌های مختلف خواهد بود.
وی افزود: این موارد شامل ۲ رویکرد اصلی توسعه بازار و توسعه محصول هستند.
دکتر افقهی با اشاره بر این نکته که سهامداران اصلی تاپیکو بیمه شدگان و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی هستند؛ گفت: آنچه در دستان ماست سرمایه‌های مردم و به‌طور خاص بیمه‌شدگان تامین اجتماعی است و تعهدی به این اقشار داریم که باید به انجام برسانیم.
وی همچنین تصریح کرد: شما بخش‌هایی از یک پازل هستید که منجر به انجام تعهدات سازمان تامین اجتماعی در سالهای آینده نسبت به بیمه‌شدگان و بازنشستگان خواهد شد و به همین دلیل باید رویکردی آینده‌نگر داشته باشید.
دکتر افقهی در ادامه سخنان خود با تشریح اولویت‌های آتی تاپیکو و شرکت‌های زیرمجموعه گفت: رویکرد توسعه بازار به معنی توجه هرچه بیشتر به بحث صادرات و ورود به بازارهای جدید خواهد بود که به عنوان مثال بازار آمریکای لاتین می‌تواند مقصد خوبی برای کشف بازارهای جدید باشد و لازمه ورود به این حوزه، مطالعه بازار است.
وی افزود: رویکرد توسعه محصول نیز باید از اولویت‌های اصلی شرکت قرار گیرد و همانطور که آقای دکتر اسفندیار نیز اشاره کردند لازم است نفت پاسارگاد در سالهای آینده با تغییر تکنولوژی و تولید محصولات جدید با توجه به نیاز بازار همچنان جایگاه خود را حفظ کند.
وی بار دیگر با تاکید بر اینکه دو بال توسعه‌ای شامل توسعه بازار و توسعه محصول باید در دستور کار برنامه‌های آتی شرکت قرار گیرد، گفت: توسعه بازار را با هدف دستیابی به منابع بیشتر برای توسعه محصول انجام دهید.
مدیرعامل تاپیکو افزود: از شما می‌خواهم که در برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها نگاه کوتاه مدت نداشته باشید بلکه نگاهی ملی و بلند مدت را مدنظر قرار دهید.
وی در ادامه تصریح کرد: ممکن است فرایندهایی را آغاز کنید که در سالهای آینده به ثمر برسد و این در واقع، عمل به تعهدی است که به مردم و به خدا دارید.
دکتر افقهی در خاتمه ضمن قدردانی از کارکنان نفت پاسارگاد گفت: امیدواریم در مسیر اهداف و برنامه‌های خود روز به روز موفق تر باشید.
در ابتدای این نشست نیز مدیرعامل نفت پاسارگاد ضمن تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای شرکت بر لزوم توجه به اقتصاد دانش بنیان و خروج از فرآیند تک محصولی تولید تاکید کرد.
دکتر مسعود اسفندیار افزود: با توجه به چشم انداز توسعه‌ای شرکت لازم است با اصلاح فرآیندها تولید محصولات جدید مطابق با نیار روز بازار را در دستور کار قرار دهیم.
وی ادامه داد: به همین منظور، امکان سنجی تولید یک محصول جدید را آغاز کرده‌ایم که پس از اخذ استانداردهای لازم، تولید آن در نفت پاسارگاد برای نخستین بار آغاز می‌شود.

دکتر اسفندیار در ادامه ضمن ارائه گزارشی از تولید و فروش به رشد سود و افزایش تولید این شرکت در سال گذشته و همچین ماه های اخیر اشاره کرد و گفت: نفت پاسارگاد طی سال ۱۴۰۱ در حوزه تولید، نسبت به مدت مشابه قبل از آن، رشد ۳۲ درصدی را به ثبت رسانده است.
وی افزود: سود خالص شرکت نیز در سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.
وی همچنین با اشاره به آمارهای ۶ ماهه ۱۴۰۲ نفت پاسارگاد گفت: به یاری خدا و تلاش همکارانم موفق شدیم طی ۶ ماهه نخست امسال با کسب درآمد بیش از ۸ همت، رشد ۳۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را به ثبت برسانیم.
نفت پاسارگاد به عنوان بزرگترین تولیدکننده قیر در خاورمیانه، ۶ مجتمع تولیدی و ۲ پایانه صادراتی دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا