آخرین خبراخبار استان ها

کریدور شمال – جنوب دومین پروژه مهم دولت سیزدهم در کردستان

معاون اجرایی رئیس جمهور اتمام کریدور شمال- جنوب را از مطالبات جدی مردم کردستان از دولت سیزدهم  ذکر کرد و گفت: تاکنون از ۳۲۰ کیلومتر طول بزرگراه در محدوده کردستان، ۱۶۰ کیلومتر اجرا و به بهره برداری رسیده است.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد_ محسن منصوری در سفر به کردستان و در حاشیه بازدید از پروژه ها و مصوبات دور نخست سفر رییس جمهور به این استان با اعلام رضایت کامل از خدمات استاندار کردستان در اجرای مصوبات مهم دولت در حوزه راه ریلی، هوایی و خطوط انتقال آب؛ بیان داشت: اتمام کلان پروژه راه آهن همدان- سنندج یکی از دغدغه های مهم و راهبردی ریاست جمهوری در دور نخست سفربه این استان بود که امروز شاهد تحقق این وعده بزرگ به مردم نجیب و شریف خطه پهناور کردستان هستیم.

وی اتمام پروژه های نیمه تمام را از برنامه های مهم دولت سیزدهم برشمرد و افزود که در سفر اول ریاست جمهوری، ۱۲۰۰ میلیاردتومان برای اتمام پروژه راه آهن همدان – سنندج مصوب شد که تا این لحظه ۱۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اعلام اینکه این پروژه آماده بهره برداری در سفر دوم استانی ریاست جمهوری به کردستان است؛ ابراز امیدواری کرد که در جریان سفر دوم، ادامه این خط راه آهن از سنندج تا مرز باشماق مریوان مصوب و اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۳۴۰۰ میلیاردتومان برای ساخت پروژه راه آهن همدان – سنندج هزینه شده است؛ یاد آور شد: ارزش این کلان پروژه مهم به نرخ امروز بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

منصوری با تاکید بر اینکه در یک سال گذشته برابر ۱۶ سال برای اتمام عملیات این پروژه کار جهادی و شبانه روزی انجام شده است؛ خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار نفر روز در یک سال گذشته در سرما و گرما فعالیت مهندسی، کارگری و فنی در پروسه ساخت راه آهن داشته اند که عملکرد بی نظیر و ستودنی است.

معاون اجرایی رئیس جمهور اتمام کریدور شمال- جنوب را از دیگر مطالبات جدی مردم و استاندار کردستان از دولت عنوان کرد و گفت: تاکنون از ۳۲۰ کیلومتر طول بزرگراه در محدوده کردستان، ۱۶۰ کیلومتر اجرا و به بهره برداری رسیده است.

منصوری به استاندار و مردم کردستان اطمینان داد که در جریان سفر دوم استانی ریاست جمهوری،۱۶۰ کیلومتر باقی مانده از طول کریدور واقع در محدوده کردستان نیز مصوب و اعتبار ویژه ای برای اجرای آن اختصاص داده شود.

وی با اشاره به نقش مهم اتمام کریدور شمال- جنوب در تحول اقتصادی کردستان و افزایش مبادلات تجاری در مرز رسمی باشماق و سیرانبند بانه؛ ابراز امیدواری کرد که در دولت سیزدهم این کلان پروژه بزرگراهی نیز به مثابه راه آهن، فرودگاه سقز و سامانه انتقال آب محقق شود.

گفتنی است معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری امروز صبح ۲۵ مهرماه وارد کردستان شد و از پروژه سد چراغ ویس سقز، فرودگاه سقز، بازارچه سیف سقز، عملیات ساخت پل گاران مریوان، عملیات ساخت تقاطع غیر همسطح سه راهی مریوان، اجرای فاز دوم تصفیه خانه سنندج، طرح جامع مدیریت منابع طبیعی و گردشگری منطقه صلوات آباد سنندج، ایستگاه راه آهن همدان- سنندج بازدید کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا