کرمانشاه

با حضور استاندار کرمانشاه؛
شهرک امام خمینی (ره) و شهرک مهدیه کرمانشاه به یکدیگر متصل شدند

معبر مهم حدفاصل شهرک امام خمینی (ره) و شهرک مهدیه با حضور استاندار در کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ماد، معبر مهم و راهبردی حدفاصل شهرک مهدیه _ شهرک امام خمینی امروز_ یکشنبه سی‌ام مهر ماه_ با حضور محمد طیب صحرایی استاندار، نادر نوروزی شهردار کرمانشاه، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه و اهالی آن منطقه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 

بر اساس این گزارش، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در مراسم افتتاحیه اظهار کرد: محلات حاشیه‌نشین و محروم شهر کرمانشاه مانند جعفرآباد، ملاحسینی، آقاجان و دیگر محلات نیازمند توجه و خدمات‌رسانی ویژه هستند و از شهردار کرمانشاه و مجموعه مدیریت شهری که در حال خدمت به مردم و اهالی هستند قدردانی می‌کنم.

 

استاندار کرمانشاه گفت: خدمت‌رسانی به مردم به ویژه در بخش‌هایی که نیاز به دسترسی دارند برای ساخت و ساز و زندگی بهتر اولویت دارد و اتصال شهرک امام خمینی (ره) و شهرک مهدیه علاوه بر اینکه این دو شهرک را در موقعیت دسترسی بهتری قرار می‌دهد، زمینه‌ساز خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم این مناطق است.

 

وی گفت: با ایجاد این معبر، زمین‌هایی که در این محلات و خصوصاً در حاشیه این معبر وجود دارد می‌تواند مورد استفاده در نهضت ملی مسکن واقع شود و در آن ساخت و ساز صورت بگیرد و دارای ارزش افزوده شده است.

 

صحرایی بیان کرد: ایجاد رینگ ترافیکی در شهر کرمانشاه با هدف دسترسی آسان و بهتر به محلات مختلف و خصوصاً در حاشیه شهر خدمت به مردم و شهروندان است و روند ساخت و ساز و روند خدمت رسانی و رفاه بیشتر را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

 

وی تأکید کرد: امید است به زودی سایر قطعات این رینگ ترافیکی با عزم و اراده بیشتر و جدیت در کار احداث و بهره‌برداری از آن را با هم ببینیم و مردم از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کنند.

 

برطرف شدن ترافیک شهر کرمانشاه با تکمیل رینگ ترافیکی

 

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در ادامه این مراسم اظهار کرد: امروز توفیق داریم که یک معبر مواصلاتی مهم و راهبردی حدفاصل شهرک امام خمینی (ره) و شهرک مهدیه در کرمانشاه را با حضور استاندار، اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه و مردم منطقه افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم.

 

وی افزود: حدود یک سال پیش در این محل دیداری با اهالی داشتم و به درخواست اهالی بازدیدی با ماشین‌های عملیاتی انجام شد که در آن روز و با حضور اهالی نتوانستیم از مسیر به علت حجم زیاد گل و لای عبور کنیم و شهرک مهدیه که بخشی از مردم شریف و صبور کرمانشاه در آن ساکن هستند از محور مواصلاتی ایمن محروم بودند و تنها راه عبور آن محوری بود که از سمت دولت آباد عبور می‌کرد و عملاً مسیر را دچار ترافیک شدیدی کرده بود.

 

شهردار کرمانشاه گفت: در همان روزی که بازدید از محل داشتیم به اهالی قول داده شد پس از بهبود وضعیت جوی و شرایط آب و هوایی که امکان کار عمرانی وجود داشته باشد این معبر را با اولویت احداث کنیم که خدا شکر امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از این معبر هستیم.

 

وی ادامه داد: در طرح احداث رینگ ترافیکی شهر کرمانشاه که باید در اطراف شهر کرمانشاه و حد فاصل شهرک‌های حاشیه‌ای احداث شود و به وسیله این محورها و معابر شهرک‌ها را به یکدیگر متصل کنیم تا درصد قابل ملاحظه‌ای از فشار ترافیکی که بر محورهای اصلی مانند کمربندی غربی وجود دارد کاهش دهیم.

 

نوروزی ادامه داد: از آنجا که کرمانشاه شهرک‌های متعددی در حاشیه شهر دارد و تعداد قابل توجه‌ای از جمعیت شهر کرمانشاه در این شهرک‌ها سکونت دارند باید در بین شهرک‌ها ارتباط برقرار باشد و مردم بتوانند به راحتی عبور کنند و قطعاً چنین بلوار و خیابانی که کشیده می‌شود نقش مؤثری در توسعه محلات خواهد داشت.

 

وی بیان کرد: رینگ ترافیکی شهر کرمانشاه از جنوب شرقی شهر آغاز و در اطراف شهر گردش خواهد کرد و به جنوب غربی ختم می‌شود و از آنجا به کمربندی غربی و به شهرک پردیس متصل می‌شود تا بتوانیم بار ترافیکی را به صورت هدفمند کاهش دهیم.

 

شهردار کرمانشاه گفت: امید است بهره برداری از این معبر جدید موجب راحتی و آسایش شهروندان در تردد شود و رضایت آنها را به دنبال داشته باشد و بتوانیم راه خدمت را ادامه دهیم.

 

وی عنوان کرد: این پروژه به طول یک هزار و ۱۰۰ متر و با عرض ۲۲ متر به شکل دو باند ۱۰ متری می‌باشد و با اعتباری ۲۳۵ میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسید.

 

نوروزی خاطرنشان کرد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعب خاکبرداری در این پروژه انجام شده است و چهار هزار و ۲۰۰ متر مکعب خاک‌ریزی و حدود ۱۴ هزار تن مصالح زیرسازی استفاده شده است.

 

وی تأکید کرد: چهار هزار و ۴۰۰ متر طول جدول‌گذاری و رنگ آمیزی، ۲۲ هزار متر مربع آسفالت در ۲ لایه، ۸۰۰ متر مکعب خاک‌ریزی برای کاشت و همچنین کاشت ۳۳۰ اصله درخت از دیگر اقدامات انجام شده است.

 

در ادامه حمیدرضا اعتصام فر معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار ماد گفت: این پروژه به طول یک هزار و ۱۰۰ متر و با عرض ۲۲ متر به شکل ۲ باند ۱۰ متری و با رفیوژ دو متری و با همکاری معاونت عمرانی، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و شهرداری منطقه دو و با اعتباری ۲۳۵ میلیارد ریالی احداث و امروز یکشنبه _ سی‌ام مهرماه به بهره‌برداری رسید.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا