آخرین خبراجتماعی

وزیر آموزش و پرورش: ۴۵۰۰ معلم به صورت کار معین جذب می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سراسری شدن فرآیند توزیع شیر ۲ هفته‌ای طول می‌کشد، از جذب ۴۵۰۰ دبیر و هنرآموز به صورت قرارداد کارمعین خبر داد.

به گزارش ماد، رضامراد صحرایی در حاشیه جشن طلیعه داران تعلیم و تربیت در جمع خبرنگاران درباره جزئیات کنکور تربیت معلم، اظهار کرد: از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در کیفیت بخشی و ارتقاء دانشگاه فرهنگیان بحث کنکور اختصاصی است، روز یکشنبه در ستاد ملی تربیت کلیات این کنکور تصویب شد و در اردیبهشت ۱۴۰۳ این کنکور اجرا می‌شود.

وی افزود: جزئیات آن به جلسات کارشناسی بین وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و سازمان سنجش موکول شده است اما کنکور تربیت معلم را نیز سازمان سنجش برگزار می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دبیری و هنرآموزی، توضیح داد: برنامه ریزی برای تکمیل ظرفیت نداریم چراکه آن مقداری از سهمیه آزمون دبیری و هنرآموزی که اعلام نشده است، در کد رشته محل‌هایی قرار گرفته که متقاضی نداشته است.

وی عنوان کرد: در حدود ۴۵۰۰ کد رشته محل دبیری و فنی متقاضی نداشتیم که سازمان اداری و استخدامی موافقت کرده است به آن تعداد قرارداد کار معین جذب شود، اگر این مجوز به ما داده شود طبیعتا از بین کسانی که در این آزمون ما شرکت کرده و در گزینش قبول شده‌اند، انتخاب می‌کنیم.

۴۵۰۰ معلم به صورت کار معین جذب می‌شود/توزیع شیر در مدارس تا ۲ هفته آینده

بازگشت شیر به مدارس

وی درباره توزیع شیر در مدارس یاد آور شد: توزیع شیر پس از سال‌ها به مدارس به همت و اهتمام رئیس جمهور بازگشت که توجه به تربیت جسمانی دانش آموزان در کنار تربیت فکری و معنوی را نشان می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سراسری شدن فرآیند توزیع شیر ۲ هفته‌ای طول می‌کشد، توضیح داد: مطابق اطلاع بنده تا ۲ هفته دیگر توزیع شیر در کشور سراسری شده و دو روز در هفته و فقط برای دانش آموزان ابتدایی توزیع می‌شود.

صحرایی ادامه داد: همچنین آن مقداری از شیر که در روزهای ماقبل داده نشده است نیز داده می‌شود و اینگونه شاید برخی هفته‌ها سه روز در هفته شیر توزیع شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره باز شدن در مدارس در روزهای پنجشنبه و جمعه برای فعالیت ورزشی خانواده‌ها نیز توضیح داد: به طور غیر رسمی کارهای این امر در حال انجام است و در مدارسی که خودشان برنامه ریزی کردند این امکان هست اما برای تبدیل این امر به یک پویش سراسری باید مقدماتش با هماهنگی سایر دستگاها فراهم شود که پیگیر آن هستیم، فعلا برگزاری این امر در اختیار مدیران مدارس و انجمن اولیا و مربیان مدارس است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا