آخرین خبرخبر ویژهکرمانشاه

امام جمعه کرمانشاه؛
خداوند متعال روح عالم هستی است

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه: خداوند متعال روح عالم هستی است لذا ارواح ما به اصل خویش می پیوندد.

به گزارش خبرنگار ماد ، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری در جمع کارکنان، شورای امر به معروف و نماز شهرداری کرمانشاه، از مراقبه به عنوان فصل رجحان مومن و غیر مومن یاد کرد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید جعفری گفت: از جمله ناظران دنیا و شهادت دهندگان در آخرت شهدا هستند ، لذا زندگی این شهید بزرگوار معنویت و معرفت بود.

وی افزود: دغدغه های زندگی ما را مادیات شامل می شود، اما باید بدانیم در کنار جسم ما، روح ارزشمندی قرار دارد که همه ارزش عظمت و جایگاه انسانیت ما مربوط به روح می شود، زیرا روح الهی در آن وجود دارد که خداوند به خود مبارک باد می گوید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: عالم با همه عظمتش روحی دارد که منشا آن خداوند تبارک و تعالی است، لذا خداوند در همه جا حاضر و ناظر است و اصلا در این جهان جایی به عنوان مکان خلوت نداریم، زیرا خداوند در همه جا حضور دارد، حتی خداوند آگاهی دارد چه بر دل ما می گذرد و گاهی این قدرت را بجز حضرات معصومین علیهم‌السلام به افرادی عنایت می فرماید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به سالروز شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار کرد: امیدوارم همه ما بتوانیم عظمت و جایگاه آن بانوی بزرگ را درک کنیم، زیرا اولیای الهی از عظمت، سخاوت و کریمی آن حضرت سخن ها دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری تصریح کرد: همین عالمی که ما در مادیت آن زندگی می کنیم ناظرانی دارد، از جمله ارواح ملائکه ، شهدا و اولیای الهی که پیرامون ما رفت و آمد می کنند، لذا اگر توجه به این معنویت نکنیم دنیا برای ما خسارت محض می شود.

ایشان با توجه به وعده های آخر زمانی افزود: باید در این روزگار مراقبه را بیشتر کنیم، زیرا سرمایه بزرگ دنیا و آخرت مراقبه است و سپس محاسبه کنیم، محاسبه کنیم، اعمال و رفتارمان را قبل از آن که به حساب ما رسیدگی کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا