آخرین خبراقتصادیاقتصادیخبر ویژهخبر یک

برگزاری نشست شورای عالی کار پس از وقفه یکماهه

نماینده کارگران در شورای عالی کار از برگزاری نشست روز دوشنبه شورای عالی کار با حضور نمایندگان دولت،کارگر و کارفرما خبر داد و گفت: صرفنظر از محورهای دستور کار جلسه حتما درباره مباحث مزدی کارگران گفت‌وگو و درباره کالابرگ و یارانه پیشنهاداتی را مطرح خواهیم کرد.

به گزارش ماد، هادی ابوی اظهار کرد: به دنبال ارسال دعوتنامه‌های شورا روز دوشنبه در جلسه شرکت خواهیم کرد. البته قرار بود شورای عالی کار ماهانه تشکیل جلسه دهد ولی این اتفاق در مهرماه نیفتاد و آخرین جلسه شورا در شهریور ماه بود.

وی درباره محورهای جلسه روز دوشنبه توضیح داد: یکی از مباحث مزد منطقه‌ای است. قبلا وزارت اقتصاد درباره مزد منطقه‌ای پیشنهادی را مطرح کرده بود که ظاهرا برای سال ۱۴۰۳ نیز در این باره طرح موضوع شده است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار اضافه کرد: یک موضوع نیز آیین‌نامه نحوه تشکیل دفاتر مشاوره فنی و طبقه‌بندی است. دستور کار دیگر جلسه موضوع معافیت موسسات خیریه از شمول برخی مواد قانون کار است که در خصوص ماده ۱۹۱ قانون کار جلسات قبل هم به آن اشاره شده و قرار بود لیستی از میزان، نحوه و تعداد این دفاتر در جلسه بعد ارائه شود.

ابوی درباره احتمال طرح موضوع ترمیم مزد یا تقویت معیشت کارگران گفت: قبلا در نامه‌ای به وزیر کار درخواست گفت‌وگو در این زمینه را مطرح کرده بودیم و به دنبال ترمیم مزد نبودیم بلکه می‌خواستیم صرفا گفت‌وگویی داشته باشیم که مورد پذیرش قرار گرفته بود. در دیدار اخیر با وزیر کار نیز ایشان اعلام کردند که در حین جلسه شورا گفت‌وگوهایی درباره این موضوع خواهیم داشت لذا حتما در جلسه روز دوشنبه فارغ از هر نتیجه‌ای گفت وگو خواهیم کرد.

وی گفت: ممکن است در بحث کالابرگ الکترونیکی یا یارانه پیشنهاداتی داشته باشیم که بدون اینکه بار مالی برای کارفرمایان داشته باشد آن را تبدیل به احسن کنیم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار تصریح کرد: اعتقاد ما این است که این مطالبات و چکش کاری‌ها در انتهای سال برای تعیین مزد سال ‌آینده جامعه کارگری مثبت و اثرگذار خواهد بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا