اخبار استان هاهمدان

گاز مورد نیاز گلخانه‌‌ها و مرغ‌داری‌ها برای زمستان تأمین می‌شود

استاندار همدان بر تأمین گاز و سوخت جایگزین در حوزه‌ی تولید و کشاورزی به ویژه گلخانه‌ها و مرغداری‌ها تأکید کرد و گفت: جهاد کشاورزی سوخت جایگزین به‌خصوص در گلخانه ها و مرغداری ها را تامین کند و گاز این حوزه ها نباید قطع شود.

به گزارش پایگاه خبری ماد _دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه‌ی ستاد مدیریت بحران استان همدان بیان داشت:براساس گزارش اداره کل هواشناسی استان، امسال بارش‌های فراتر از میانگین در ماه های آینده پیش بینی شده است که برهمین اساس دستگاه‌ها به ویژه دستگاه های مرتبط با ستاد مدیریت بحران باید پیش بینی ها و آمادگی های لازم برای مخاطرات احتمالی را داشته باشند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه مسیرها و مسیل ها به‌خصوص مسیر رودخانه های درون شهرها و روستاها توسط شهرداری ها و با نظارت فرمانداری ها و دفتر فنی استانداری لایروبی و پاکسازی شوند،گفت: با تدابیری که اتخاذ شده آمادگی لازم در مواقع سیلاب و بارندگی ها پیش بینی شده تا مشکلی رخ ندهد.

وی همچنین بر تأمین گاز و سوخت جایگزین در حوزه‌ی تولید و کشاورزی به ویژه گلخانه‌ها و مرغداری‌ها تأکید کرد و گفت: جهاد کشاورزی سوخت جایگزین به‌خصوص در گلخانه ها و مرغداری ها را تامین کند و گاز این حوزه ها نباید قطع شود.

قاسمی فرزاد در ادامه از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواست در راستای حفاظت از محیط زیست تا حد ممکن از نمک‌پاشی برای پاکسازی برف در فصل زمستان خودداری کند و از محلول‌های نوین به عنوان جایگزین نمک استفاده نماید.

نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به اینکه در ۳۰ نقطه به شکل غیرمجاز روان‌آب‌ها به سیستم فاضلاب شهری متصل شده است، یادآور شد: حجم بالای روان آب‌ها موجب پس زدگی خواهد شد و اگر هرگونه خسارت به شهروندان وارد گردد با پیگیری اداره کل بحران خسارت از سوی شهرداران پرداخت شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا