آخرین خبربین المللخبر ویژهخبر یکدولت

رئیس‌جمهور ایران سه‌شنبه به تاجیکستان سفر می‌کند

سخنگوی رئیس‌جمهور تاجیکستان اعلام کرد رئیس‌جمهور ایران سه‌شنبه هفتم نوامبر (۱۶ آبان) برای دیدار و گفت‌وگو با همتای تاجیک خود به این کشور سفر می‌کند.
به گزارش ماد، سخنگوی رئیس‌جمهور تاجیکستان به خبرگزاری روسی «تاس» گفت «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران هفتم نوامبر (۱۶ آبان) در سفر رسمی دو روزه به تاجیکستان می‌رود و قرار است با «امامعلی رحمان» رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

«عبدالفتاح شریف‌زاده» گفت: دیداری دوجانبه با رئیس‌جمهور تاجیکستان و بعد از آن دیداری با حلقه گسترده‌تر در این سفر برنامه‌ریزی شده است.

طبق این گزارش، پیش‌تر کمیته سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی دولتی تاجیکستان خبر داد همایشی برای کارآفرینان دو کشور در تاریخ هشتم تا نهم نوامبر در دوشنبه برگزار خواهد شد.

در ماه سپتامبر، روسای‌جمهور دو کشور در حاشیه هفتادوهشتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، به صورت دوجانبه دیدار و درباره تسهیل روادید و افزایش تعداد پروازها بین دو کشور گفت‌وگو کردند. دو طرف همچنین بر نیاز به ادامه همکاری در زمینه‌های تجاری و اقتصادی، انرژی، حمل‌ونقل و ترانزیت و همچنین گردشگری تاکید کردند.

در اکتبر هم رئیس‌جمهور و وزیر دفاع تاجیکستان با امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دوشنبه درباره مسائل امنیتی گفت‌وگو کردند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا