آذربایجان غربیاخبار استان ها

۲۳ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام آذربایجان غربی طی دو سال گذشته هزینه شده است

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یکی ازسیاست های دولت سیزدهم تکمیل پروژه های نیمه تمام است ،گفت : در 2 سال گذشته برای تکمیل و بهره برداری از 3 هزار پروژه نیمه تمام در آذربایجان‌غربی، ۲۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری ماد _ محمدصادق معتمدیان صبح امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی که با حضور رئیس شورای اطلاع رسانی دولت برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم برنامه چهار ساله برای توسعه و آبادانی آذربایجان غربی تدوین شده و توفیقات ۲ سال اخیر در حوزه های مختلف، نتیجه اجرای این برنامه ها و تعامل و همکاری دستگاه های مختلف استان می باشد.

وی همچنین با اشاره به نقش مردم و رسانه ها در حمایت از دولت، خاطرنشان کرد: هم افزایی بیش از پیش رسانه های داخلی برای مقابله با تهدیدات دشمن و هجمه رسانه های معاند ضروری بوده و برای اطلاع رسانی شفاف دستاوردها، باید ارتباط صمیمانه و صادقانه با مردم داشت.

استاندار آذربایجان غربی به تاکید دولت سیزدهم بر تکمیل پروژه های نیمه تمام نیز اشاره کرد و افزود: در 2 سال گذشته برای تکمیل و بهره برداری از 3 هزار پروژه نیمه تمام در آذربایجان‌غربی، ۲۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

معتمدیان اضافه کرد: با تداوم روند کاهش آمار بیکاری و ایجاد 57 هزار شغل جدید در استان، نرخ بیکاری آذربایجان غربی در تابستان سال جاری به 5.1 درصد رسیده و رتبه اول کشور را در این حوزه کسب کردیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی براساس مزیت های هر منطقه و فعال سازی مگاپروژه های استانی، یادآور شد: گازرسانی به ۴۱۹ روستای سخت گذر، افزایش ضریب نفوذ گاز در مناطق روستایی و افتتاح ۲ بیمارستان، بخشی دیگر از خدمات دولت سیزدهم در آذربایجان غربی می باشد.

استاندار آذربایجان غربی بر تسریع روند خدمات رسانی به مردم نیز تاکید کرد و اظهار داشت: با حضور میدانی مدیران استانی در شهرستان ها و روستاها برای اخذ مطالبات مردم و نهادینه سازی فرهنگ مطالبه گری، برنامه توسعه آذربایجان غربی به صورت میدانی تدوین شده است.

معتمدیان همچنین با اشاره به احیای واحدهای راکد در قالب یکشنبه های حمایت از تولید، گفت: با بررسی میدانی مشکلات واحدهای تولیدی، تاکنون بیش از ۲۴۰ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته و احیای این واحدها در کاهش آمار بیکاری استان تاثیرگذار بوده است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از مجاهدت و ایثار نیروهای نظامی و امنیتی برای برقراری امنیت پایدار در استان، تصریح کرد: امنیت پایدار امروز توسعه را برای آذربایجان غربی به ارمغان آورده و ضریب امنیتی سرمایه گذاری را در استان بالا برده است.

استاندار آذربایجان غربی پیشنهاداتی چون ساخت فیلم حماسه جنگ چالدران و راه اندازی شبکه بین المللی صداوسیما به زبان ترکی استانبولی را نیز مطرح کرد و بیان داشت: در حالی که اقدامات کشورهای منطقه برای جذب مخاطب، فرهنگ سازی و نفوذ در کشورمان افزایش یافته، از ظرفیت های فرهنگی منطقه می توان برای مدیریت این فضا استفاده کرد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها باید رسانه را بشناسند، خاطر نشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی برای انعکاس و ارائه خدمات و دستاوردهای نظام و دولت به مردم، روابط عمومی ها را حمایت و پشتیبانی کنند.

 

وی در پایان با اعلام اینکه نباید در مقابل هجمه رسانه های معاند منفعل باشیم، گفت: اولویت مدیران، ارتباط گرفتن با مردم به صورت میدانی و از طریق رسانه ها باشد و با اطلاع رسانی شفاف به مردم، در مسیر روشنگری و امیدآفرینی در جامعه گام بردارند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا