آذربایجان غربیاخبار استان ها

شرکت های دانش‌بنیان نقش خود را در توسعه صادرات استان ایفا کنند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: میزان صادرات حدود ۱۰۰ واحد دانش بنیان و پنج واحد فناور استان، ۳۵۰ هزار دلار است در حالی که در نیمه نخست امسال حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از استان صادرات داشتیم که می طلبد شرکت‌های دانش بنیان فعال تر از امروز باشند و نقش صادراتی خود را بهتر از این ایفا کنند.

به گزارش پایگاه خبری ماد _ محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: اماکن زیادی در استان وجود دارد که بلاتکلیف و بلااستفاده مانده که باید آنها شناسایی و رده‌بندی شود تا در اختیار شرکت‌های دانش بنیان به صورت بهره‌بردار قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان افزود: پیشتر به لحاظ زیرساختی نمی‌توانستیم کنار پارک و علم و فناوری باشیم اما امروز ابلاغ قوانین جدید در قالب جهش تولید، ظرفیت خوبی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کرده است.

استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با استفاده از منابع ملی و استانی، در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم چراکه توسعه این مراکز فناور با توسعه همه جانبه استان ارتباط مستقیم دارد.

معتمدیان با ابراز تاسف از نقش محدود شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صادرات ادامه داد: میزان صادرات حدود ۱۰۰ واحد دانش بنیان و پنج واحد فناور استان، ۳۵۰ هزار دلار است در حالی که در نیمه نخست امسال حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از استان صادرات داشتیم.

نماینده عالی دولت در استان آذربایجان غربی گفت: شرکت‌های دانش بنیان باید فعال تر از امروز باشند و نقش صادراتی خود را بهتر از این ایفا کنند و دولت نیز در این خصوص حمایت بیشتری می‌کند.

وی با اشاره دیپلماسی منطقه ای شکل گرفته در آذربایجان غربی افزود: در توسعه این بخش، شرکت‌های دانش بنیان سهم بزرگی دارند و تولیدات و محصولات آنها بسیار حائز اهمیت است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نقش حمایتی دستگاه‌های دولتی اضافه کرد: هر دستگاه دولتی با توجه به وظیفه‌ خود باید نحوه حمایت از شرکت‌های‌ دانش بنیان را مشخص سازد و صرفا پارک علم و ‌فناوری محور اصلی حمایت‌ها نباشد.

معتمدیان با اشاره به نقش جوانان در شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: جوانان با سواد و با انگیزه در شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه شاخص‌های استان با فعالیت روزافزون کار می‌کنند که حمایت از آنها محور اصلی دولت سیزدهم است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا