علم و تکنولوژيعلمی و فناوری

پوشاک گرم و سبک گرافنی تولید شد

لباس‌های سبک وزن و فوق‌العاده گرم گرافنی در چین تولید شد و در حاشیه کنفرانس بین‌المللی نوآوری گرافن چین ۲۰۲۳ در شانگهای به نمایش گذاشته است.

به گزارش ماد از تارنمای shine.cn، در حاشیه کنفرانس بین‌المللی نوآوری گرافن چین ۲۰۲۳ در منطقه باوشان در شانگهای چین، لباس‌های سبک وزن و فوق‌العاده گرم برای علاقمندان به نمایش گذاشته شد.

در این لباس‌ها از گرافن برای بهبود گرمایش استفاده شده است. گرافن، یک ماده فوق‌العاده نازک، سخت و یک رسانای عالی محسوب می‌شود. با وجود هزینه‌های بالا، صنعت گرافن چین در دهه گذشته پیشرفت کلیدی در این حوزه داشته است.

در حاشیه این کنفرانس بین المللی همچنین انواع محصولات گرافنی که توسط گروه‌های مختلف توسعه و تولید شده‌اند به نمایش گذاشته شد.

مسوولان منطقه باوشان قصد دارند این منطقه در شانگهای را به یک منطقه مهم برای تحقیقات و کاربردهای گرافن تبدیل کنند. پارک صنعتی پیشرفته باوشان با شرکت‌هایی برای ساخت پارک‌های پیشرفته همکاری می‌کند. این همکاری با هدف ایجاد یک اکوسیستم قوی که از نوآوری پشتیبانی می‌کند، شکل گرفته است.

همچنین دانشگاه شانگهای با مسوولان این منطقه همکاری می‌کند تا فناوری‌های پیشرفته گرافن را به باوشان جذب کند.

در کنفرانس بین‌المللی نوآوری گرافن چین ۲۰۲۳ از یک پروژه آزمایشی رونمایی شد. این مرکز بر بهبود کیفیت محصولات گرافنی در منطقه دلتا رودخانه یانگ تسه متمرکز است. این پروژه شامل همکاری بین نهادهای دولتی برای هدایت صنعت به سمت رشد سالم و پایدار است. یک مقام دولتی باوشان گفت: «در منطقه دلتای ژجیانگ، مناطق مختلف دارای نقاط قوت منحصر به‌فرد در صنعت گرافن هستند.

همچنین در حاشیه این کنفرانس، باتری‌های گرافنی برای وسایل نقلیه برقی در معرض نمایش گذاشته شد. شانگهای از استعداد، منابع مالی و شرکت‌های بزرگ برخوردار است. استان جیانگسو که در همسایگی این منطقه واقع است، در تولید ملی گرافن پیشرو است، در حالی که ژجیانگ از یک بستر نوآوری خوب ساخته شده‌ است و دارای منابع علمی و آموزشی غنی است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا