آخرین خبرخبر ویژهکرمانشاهکرمانشاه

شهردار کرمانشاه،
فاز اول قطار شهری کرمانشاه در اواسط سال ۱۴۰۴ آماده بهره‌برداری خواهد شد

شهردار کرمانشاه گفت: در صورت تامین اعتبار و عدم توقف پروژه قطار شهری، فاز اول آن در اواسط سال ۱۴۰۴ آماده افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

نادر نوروزی در حاشیه بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از پروژه قطار شهری کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ماد اظهار داشت: این پروژه قرار است در ۲ فاز اجرایی شود که فاز اول آن به طول ۸ کیلومتر و فاز دوم هم ۵ کیلومتر است.

 

وی با اشاره به پیشرفت حدود ۴۰ درصدی فاز اول، افزود: این پروژه در صورت تأمین اعتبار به موقع تا نیمه‌های سال ۱۴۰۴ آماده افتتاح و بهره‌برداری خواهد بود.

 

شهردار کرمانشاه یادآوری کرد: افتتاح فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه به ۳,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از سال ۱۳۹۰ تاکنون حدود یک‌هزار میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

 

نوروزی همچنین با اشاره به به اینکه در سفر رئیس جمهور ۱,۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه قطار شهری گرفتیم، گفت: مقرر شد این مبلغ طی سه سال و هر سال ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کند که البته سال گذشته ۳۰۰ میلیارد آن محقق شد.

 

وی با بیان اینکه ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سال جاری درخواست داده‌ایم، گفت: تقاضای دیگر ما استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ و رقمی در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است که امیدوارم محقق شود.

 

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه برای اجرای پروژه مشکلاتی نیز با میراث فرهنگی داشته‌ایم، گفت: در قسمت ابتدایی پروژه از طاقبستان به دلیل آنچه که وجود شکارگاه خسروپرویز اعلام شده، اجازه نصب پایه داده نشد که امیدوارم از سوی دولت برای رفع این مشکلات و تعارض با سازمان میراث فرهنگی کمک لازم صورت گیرد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا