گردشگری

بررسی ۳ پرونده میراث ناملموس ایران روی میز یونسکو

هجدهمین جلسه کمیته بین دولتی برای حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس با بررسی سه پرونده از ایران در شهر کاسان جمهوری بوتسوانا آفریقا برگزار خواهد شد.

به گزارش ماد از میراث آریا، هجدهمین جلسه کمیته بین دولتی برای حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس از دوشنبه تا شنبه- چهارم تا نهم دسامبر ۲۰۲۳- برابر با ۱۳ آذر تا ۱۸ آذر ۱۴۰۲ در تفریحگاه Cresta Mowana در شهر کاسان، جمهوری بوتسوانا کشوری در آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد.

مراسم افتتاحیه این جلسه امروز- یکشنبه- سوم دسامبر ۲۰۲۳ (برابر با ۱۲ آذرماه ۱۴۰۲) برنامه‌ریزی شده است. جلسه به ریاست مصطاق مراد سفیر و نماینده دائم جمهوری بوتسوانا در یونسکو برگزار خواهد شد.

جلسه تبادل اطلاعات در مقر یونسکو، پاریس، در دوم اکتبر ۲۰۲۳ برای ارائه روش‌های کاری کمیته و همچنین اطلاعات عملی در مورد این جلسه برگزار شده بود.

در این جلسه قرار است سه پرونده از ایران که عبارتند از افطار و مراسم اجتماعی-فرهنگی آن (مشترک با آذربایجان، ترکیه و ازبکستان)، هنر تذهیب (مشترک با آذربایجان، تاجیکستان، ترکیه و ازبکستان) و جشن سده (مشترک با تاجیکستان) نیز برای ثبت در فهرست میراث ناملموس یونسکو مورد بررسی قرار بگیرند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا