آخرین خبرقضاییکرمانشاهکرمانشاه

معاون دادگستری کل استان کرمانشاه ؛
تشکیل شورای پیشگیری از جرائم پزشکی در کرمانشاه

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه از تشکیل شورای پیشگیری از جرایم حوزه پزشکی در کرمانشاه برای نخستین‌بار در کشور خبر داد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ماد از کرمانشاه، نیکزاد عباسی در نشست امروز _چهارشنبه پانزدهم آذر_ پیشگیری از جرایم حوزه پزشک، با اشاره به رویکردهای دستگاه قضائی نسبت به حوزه پزشکی، اظهار کرد: قوه قضائیه به عنوان یکی از ارکان کشور نقشی اساسی در تحقق اهداف عالیه نظام دارد، بنابراین با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و فعال‌سازی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به حل مؤثر چالش‌های موجود ورود می‌کند.

 

وی افزود: نقش‌آفرینی این قوه در حل چالش‌های کشور از تکالیفی است که در سند تحول قضائی آمده و مورد تأیید مقام معظم رهبری هم قرار دارد.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: طبق قانون، قوه قضائیه پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق عدالت در کشور است، بنابراین برای تحقق این امر از تمام ظرفیت‌ها باید استفاده کرد.

 

عباسی یکی از وظایف مهم قوه قضائیه در بستر قانون اساسی را احیای حقوق عامه و اجرای عادلانه قوانین از جمله در حوزه بهداشت و درمان دانست و گفت: در قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام به موضوع سلامت و درمان تاکید شده و برقراری عدالت در بهداشت و درمان را مورد توجه قرار داده است.

 

وی اضافه کرد: اصلی‌ترین مأموریت وزارت بهداشت، مسئله بهداشت، سلامت عمومی و درمان بیماران است که این امر مهم توسط کادر درمانی به‌ویژه پزشکان محقق می‌شود.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: خدمات جامعه پزشکی و مجاهدت‌های آن‌ها به‌ویژه در شرایط خاص بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ ارائه خدمات شبانه‌روزی، حضور مستمر بر بالین بیمار، درگیری مستقیم با بیماران و بیماری‌های مسری خطرناک، بی‌خوابی‌های شبانه طولانی، کشیک‌های طاقت‌فرسا و تلاش برای نجات بیماران از جمله خدمات کادر درمان به مردم است.

 

عباسی با اشاره به تلاش‌های کادر درمان در زمان شیوع ویروس کرونا تاکید کرد: در کنار این خدمات، کادر سلامت و پزشکی استان دارای مسائل و مشکلاتی هم هستند که باید هم از طرف خود پزشکان و هم نهادهای مربوطه مورد توجه قرار گیرد تا حرمت و جایگاه پزشکان به دلیل اشتباهات و تخلفات عده‌ای معدود مورد هجمه قرار نگیرد.

 

وی ادامه داد: شاغلان حرف پزشکی حق دارند درآمد کافی برای یک زندگی شرافتمندانه را داشته باشند و سطح درآمد آن‌ها متناسب با تحصیلات طولانی‌مدت، توانمندی، سختی کار و مسئولیت‌هایشان باشد.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه متذکر شد: جامعه پزشکی حق دارند در محیطی امن با حداقل دغدغه و تنش اخلاقی و فقدان خشونت و فعالیت کنند تا شجاعت و جسارت پزشکی از آن‌ها گرفته نشود.

 

عباسی تأخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات درمانی را نیز یکی از چالش‌های جامعه پزشکی معرفی کرد و افزود: این امر همواره درخواست پزشکان و داروسازان بوده است که باید برای حل آن چاره‌اندیشی شود.

 

وی با تاکید بر اینکه این نهاد به دنبال حل چالش‌های جامعه پزشکی با تکیه بر ظرفیت نخبگان این حوزه است‌، گفت: در این راستا برای اولین بار در کشور، در کرمانشاه شورای پیشگیری از جرایم حوزه پزشکی را راه اندازی کردیم که مورد استقبال سایر استان‌ها هم قرار گرفته است.

 

رسیدگی به ۳۰۰ پرونده تخلف پزشکی در کرمانشاه طی ۳ سال

امیرحسین صفری، بازپرس شعبه ویژه جرایم پزشکی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به وضعیت تخلفات حوزه پزشکی در کرمانشاه اظهار کرد: طی مدت سه سال گذشته به بیش از ۳۰۰ پرونده تخلف پزشکی در استان رسیدگی شده است.

 

وی افزود: بیشترین تخلفات پزشکی که در استان رخ می‌دهد در حوزه قصور پزشکی و فرار مالیاتی است.

 

بازپرس شعبه ویژه جرایم پزشکی تصریح کرد: در بحث تخلفاتی که مربوط به قصور پزشکی بوده، با توجه به رویکرد دستگاه قضائی مبنی بر لزوم حفظ کرامت و شئون پزشکان، حتی یک نفر از پزشکان هم برای یک ساعت بازداشت نشده است که نشان از تعامل دستگاه قضائی با پزشکان دارد.

 

صفری افزود: درباره تخلفاتی که مربوط به حوزه فرار مالیاتی است نیز علی‌رغم اینکه تعداد پرونده‌های آن زیاد نیست، اما همین تعداد کم هم زیبنده جامعه پزشکی نیست و انتظار می‌رود که مسئولان این حوزه برای آن چاره‌اندیشی کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا