آخرین خبرقضاییکرمانشاهکرمانشاه

دادستان کرمانشاه ؛
بیش از ۱۲۰۰ مجرم سابقه‌دار در کرمانشاه شناسنامه‌دار شدند

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از شناسنامه‌دار شدن ۱۲۲۱ مجرم حرفه‌ای و سابقه‌دار در کرمانشاه به منظور کنترل و نظارت بیشتر بر آن‌ها خبر داد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ماد از کرمانشاه حمیدرضا کریمی امروز _چهارشنبه پانزدهم آذر_ در جمع خبرنگاران، با اشاره به لزوم کنترل و نظارت بیشتر بر مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار اظهار کرد: در این راستا از یکی دو سال قبل طرح شناسایی و ثبت اطلاعات مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار در کشور و به‌تبع در استان کرمانشاه آغاز شد.

 

وی افزود: به این منظور تاکنون ۱۲۲۱ مجرم حرفه‌ای و سابقه دار در استان کرمانشاه شناسایی و مشخصات آن‌ها در سامانه کنترل مجرمان حرفه‌ای ثبت شده است.

 

دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای ۹۳۰ نفر از مجرمین حرفه‌ای و سابقه‌دار استان هم با تشکیل یک بانک اطلاعاتی جامع پرونده شخصیت تدوین شده است.

 

کریمی هدف از اجرای این طرح را کاهش تکرار جرم، ایجاد آرامش و امنیت برای مردم دانست و ادامه داد: طبق این طرح، مجرمان جرایم مهم و مخل امنیت و آسایش مردم شناسنامه‌دار می‌شوند و به‌طور مداوم مورد رصد و پایش قرار می‌گیرند.

 

وی با اشاره به جرایمی که مشمول این طرح است، گفت: حدود ۲۰ عنوان مجرمانه شامل قتل، نزاع دسته‌جمعی، آدم‌ربایی، جعل و کلاهبرداری هستند که جزو جرایم خطرناک به‌شمار می‌آیند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا