آخرین خبرارتباطاتخبر ویژهخبر یک

وزیر ارتباطات:
کپسول زیستی با موفقیت پرتاب شد

وزیر ارتباطات از پرتاب موفقیت‌آمیز کپسول زیستی بومی پس از یک دهه وقفه خبر داد و افزود که تا پایان سال خبرهای خوشی از حوزه فضایی در راه است.

به گزارش ماد، «عیسی زارع‌پور» با انتشار پستی در ویراستی خبر داد که، بعد از یک دهه وقفه، جدیدترین کپسول زیستی کشورمان با یک پرتابگر بومی به ارتفاع ۱۳۰ کیلومتر با موفقیت پرتاب و آزمایش‌های برنامه‌ریزی شده برای آن با موفقیت انجام شد.

وی افزود: این کپسول زیستی ۵۰۰ کیلویی و پرتابگر آن در راستای تحقق نقشه راه طرح اعزام فضانورد ایرانی به فضا به دست دانشمندان کشورمان طراحی و ساخته شده است.

به گزارش ماد، کپسول زیستی نخستین گام در تحقیق و توسعه در زمینه زیست فضا است. این پروژه با حمایت کامل سازمان فضایی ایران به سرانجام رسیده است.

هفته گذشته متخصصان صنعت فضایی ایران، آخرین تست‌ها را روی این کپسول انجام و پس از موفقیت در این تست‌ها، با موفقیت به فضا پرتاب شد.

این کپسول از آنجایی که یک نمونه تحقیقاتی است، بسیاری از فناوری‌های مورد نیاز برای ساخت یک کپسول حامل انسان به فضا را در خود دارد و سازمان فضایی ایران قصد دارد با این کپسول، تست‌های لازم درباره صحت عملکرد این فناوری‌ها را در فضا انجام دهد.

زارع‌پور در ادامه افزود: از امیر آشتیانی و همکاران نخبه و مجاهدشان تشکر می‌کنم. «سلمان» کلاس جدیدی از پرتابگرهای فضایی است که برای اولین‌بار محموله مخروطی‌-کروی نیم‌تنی را باموفقیت پرتاب کرد. صنعت فضایی با هم‌افزایی و طبق سند۱۰ساله در مسیر پرشتاب پیشرفت است و ان‌شاءالله تا پایان سال خبرهای خوش دیگری هم در راه است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا