آخرین خبرفرهنگ و هنرکرمانشاهکرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ؛
نگارخانه مرکزی کرمانشاه نیازمند تامین اعتبار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه فرهنگ از توسعه زیرساخت‌های فرهنگی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ماد از کرمانشاه، پوریا جلالی امروز شنبه _ هجدهم آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای تحقق مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه و توجه دولت سیزدهم به تکمیل زیرساخت‌های نیمه‌کاره فرهنگی استان مورد تاکید قرار گرفت.

 

وی افزود: مجتمع فرهنگی هنری «دانش» شهرستان کرمانشاه با متراژ بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ متر از محل اعتبارات ملی و استانی با اعتبار پنج میلیارد تومان بهره برداری خواهد شد و مجتمع «بیستون» با اعتبار زیربنای ۲ هزار و ۶۰۰ متر با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان تا یک ماه آینده با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح خواهند شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به نیاز استان به زیرساختی برای حوزه نمایش و تئاتر با کمک وزارتخانه اختصاص ۱۰۰ صندلی برای پلاتو مجتمع دانش در نظر گرفته شد.

 

جلالی بیان کرد: با مساعدت معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۳۰۰ صندلی مجتمع شهید آوینی کرمانشاه نوسازی می‌شود.

 

وی ادامه داد: در صورت تأمین اعتبار نگارخانه مرکزی کرمانشاه تا شهریور ۱۴۰۳ افتتاح خواهد شد که تاکنون ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده و سینماهای صحنه، کنگاور، جوانرود و پاوه در ایستگاه پایانی بهره برداری قرار دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: با افتتاح مجتمع‌های جدید کرمانشاه رتبه اول سرانه فضاهای فرهنگی هنری کشور خواهد شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا