آخرین خبرقضاییکرمانشاهکرمانشاه

امام جمعه کرمانشاه ؛
وجود دستگاه نظارتی شرایط را برای ایجاد فساد ناامن می‌کند

امام جمعه کرمانشاه گفت: وجود دستگاه نظارتی پیش از آنکه نظارتی توسط آن صورت بگیرد، ذاتاً منشأ آثار و برکات است؛ مانند پلیسی که در چهارراه‌ها وظیفه برقراری نظم و انضباط را برعهده دارد و صِرف حضورش از تخلفات پیشگیری می‌کند، وجود دستگاه نظارتی نیز می‌تواند شرایط را برای ایجادکننده فساد ناامن کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ماد از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌اله غفوری، در دیدار امروز _شنبه، هجدهم آذر_ با رئیس و معاونین دیوان محاسبات استان ضمن مهم‌شمردن نظارت در اداره کشور اظهار کرد: وجود دستگاه نظارتی پیش از آنکه نظارتی توسط آن صورت بگیرد، ذاتاً منشأ آثار و برکات است؛ مانند پلیسی که در چهارراه‌ها وظیفه برقراری نظم و انضباط را برعهده دارد و صِرف حضورش از تخلفات پیشگیری می‌کند، وجود دستگاه نظارتی نیز می‌تواند شرایط را برای ایجادکننده فساد ناامن کند.

 

وی بر لزوم بازدید سرزده از ادارات تأکید کرد و افزود: حضور سرزده موجب بهبود کیفیت کار مدیران و کارکنان ادارت می‌شود؛ درواقع دستگاه‌های نظارتی باید نوع نظارتشان به‌گونه‌ای باشد که احساس شود هرلحظه ممکن است که در آن اداره یا مجموعه حضور پیدا کنند و با ارباب رجوع و احیاناً درخواست‌ها و پرونده‌های روی میز مواجه شوند و مورد سوال قرار بگیرند.

 

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اهمیت نظارت بر اجرای قانون عنوان کرد: نحوه نظارت بر اجرای قانون بسیار مهم است و باید به‌گونه‌ای باشد که قانون بدون تسامح و تساهل، در بهترین صورت ممکن اجرا شود.

 

غفوری با تصریح اینکه انسان باید پیوسته خود را در پیشگاه نظارتی پروردگار بداند و از وسوسه شیطان غافل نشود، اظهار کرد: فصل‌الخطاب این است که انسان هرلحظه خدای متعال را شاهد و ناظر بر اعمال خود بداند و آگاه باشد که خداوند بر تمام اعمال کوچک و بزرگ او نظارت می‌کند.

 

وی افزود: علاوه‌بر خداوند سبحان و فرشتگان مأمور ثبت اعمال، انبیا، اولیا و شهدا نیز شاهد اعمال انسان هستند؛ شهید از لحظه‌ی شهادتش، شاهد بر اعمال انسان است و این شهود تا حدی است که حتی فکر انسان را هم می‌خواند.

 

امام جمعه کرمانشاه وظیفه نظارتی دیوان محاسبات را مهم و کلیدی دانست و تصریح کرد: از وظایف قوه مقننه، تقنین و نظارت است که بٌعد نظارتی آن بر دوش دیوان محاسبات است؛ از آن‌جا که این مجموعه امین مردم و چشم و گوش نظام است، وظیفه‌ای حساس و خطیر برعهده دارد.

 

غفوری ضمن اینکه خدمتگزاران دیوان محاسبات را کارگزار مردم محروم دانست، عنوان کرد: مردم محروم همیشه پای کار نظام و انقلاب بوده و هستند و به‌تعبیر حضرت امام خمینی (ره) همین پابرهنه‌ها هستند که تا انتها وفادار به این نظام و دین خواهند بود؛ قشر دردکشیده مستضعف برای احقاق حقوقشان به ما اطمینان کرده‌اند، بنابراین مسئولیت بسیار خطیر است و همه ما باید برای اعتماد آن‌ها تمام تلاش خود را به‌کار ببندیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا