آخرین خبرایلام

بانک های متخلف در حوزه اعطای تسهیلات مسکن و اشتغال جریمه می شوند

استاندار ایلام بر لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال و مسکن تاکید کرد و گفت : بانک‌هایی که از پرداخت تسهیلات ساخت‌وساز و اشتغال‌زایی امتناع کنند با معرفی به بانک مرکزی، جریمه می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری ماد _ دکتر حسن بهرام‌نیا در دوازدهمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ایلام با تسلیت ایام فاطمیه و با اشاره به سفر روز پنجشنبه وزیر کشور به استان و سه شهرستان دهلران، دره‌شهر و آبدانان، گفت: در این سفر در شهرستان آبدانان، وزیر محترم کشور به موضوع ایجاد اشتغال در شهرستان آبدانان تاکید و عنوان کردند که باید به موضوع اشتغال در استان به‌ویژه در شهرستان آبدانان توجه ویژه شود و در این شهرستان می‌توانیم کارگاه‌های تولید  قارچ و دیگر طرح‌های اشتغال‌زا را تعریف کنیم.

وی مهم‌ترین موضوع استان را «اشتغال» عنوان کرد و افزود: برای ایجاد اشتغال، باید تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به ویژه تسهیلات تبصره (۱۸) در دستور کار قرار گیرد.

دکتر بهرام‌نیا با اشاره به سفر وزیر کشور به آبدانان و تاکید ایشان بر اشتغال در این شهرستان، یادآورشد:  دستگاه‌های اجرایی برای آبدانان طرح‌های اشتغال‌زا در حوزه کشاورزی، صنعتی و صنایع دستی تعریف کنند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: شهرستان آبدانان کانون توجه استان است و با استفاده از ظرفیت تسهیلات تبصره (۱۸) و از محل دیگر تسهیلات باید کارگاه‌های مختلف در این شهرستان راه‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: با تعریف کردن چندین طرح در شهرستان آبدانان زمینه توسعه این شهرستان فراهم می‌شود.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تسریع در زمان پرداخت تسهیلات اشتغا‌ل‌زا به متقاضیان، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید دائما روند پیشرفت پرونده‌های حوزه اشتغال را بررسی کنند و تا زمان پرداخت، این پیگیری‌ها باید استمرار داشته باشد.

دکتر بهرام‌نیا بر لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال و مسکن،  اضافه کرد: بانک‌هایی که از پرداخت تسهیلات ساخت‌وساز و اشتغال‌زایی امتناع کنند با معرفی به بانک مرکزی، جریمه می‌شوند.

وی همچنین تاکید کرد: اعتبار طرح‌های دانش‌بنیان استان از طریق رایزنی در مرکز افزایش یابد‌.

استاندار ایلام گفت: عملکرد مدیران بانک‌ها بر اساس میزان پرداخت تسهیلات اشتغال، ازدواج و فرزندآوری ارزیابی می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: بهزیستی، کمیته امداد، بسیج و سپاه با استفاده از تسهیلات خوبی که برای ایجاد اشتغال‌زایی دارند با اولویت شهرستان‌های آبدانان، هلیلان و ملکشاهی این طرح‌های اشتغال‌زایی را تعریف کنند.

براساس این گزارش، در این جلسه مطرح شد که در سال گذشته ۲۵۷ طرح توسط دستگاه‌های اجرایی استان از جمله جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، میراث فرهنگی، ارتباطات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نهضت احیا، پارک علم و فناوری، کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد برکت با اعتبار ابلاغی پنج هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات تبصره (۱۸) به بانک‌های عامل معرفی شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا