آخرین خبراقتصادیاقتصادیخبر ویژهخبر یک

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران:
رشد اقتصادی کشور در گرو توجه به اقتصاد دیجیتال است

– نایب رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در حاشیه بازدید از نمایشگاه تلکام گفت: رشد اقتصادی کشور در گرو توجه به اقتصاد دیجیتال است.

به گزارش ماد از شرکت مخابرات ایران، «حمیدرضا دهناد» نایب رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در حاشیه دیدار از نمایشگاه بین‌المللی تلکام اعلام کرد: اقتصاد دیجیتال که از آن به انقلاب صنعتی چهارم تعبیر می‌شود دارای ظرفیت‌های بسیار وسیعی است و می‌تواند موجب شتاب‌بخشی به رشد اقتصادی کشور شود.

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: وضعیت مناسب از جمله وجود نیروهای متخصص، ضریب نفوذ اینترنت و گوشی‌های هوشمند، گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها و وجود سایر زیر ساخت‌های قابل قبول می‌تواند به پیشرفت کشور در این زمینه کمک کند.

دهناد ضمن برشمردن قابلیت‌های کشور در این حوزه گفت گرچه زیرساخت‌های بسیار مناسبی داریم اما این کافی نیست بلکه در کنار آن باید دانش دستگاه‌های اقتصادی در حوزه اقتصاد دیجیتال افزایش یابد.

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات. با تاکید بر مزیت های اقتصاد دیجیتال گفت اشتغال زایی، رقابت، کاهش هزینه‌های مبادلات اقتصادی، ایجاد فرصت‌های برابر از مزیت‌های اقتصاد دیجیتال است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

امروز «داوود زارعیان» معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران نیز درباره حضور شرکت مخابرات در نمایشگاه تلکام گفت: مجموعه مخابرات با عنوان بزرگترین اپراتور کشور امسال با رویکرد ارتباط بیشتر با مخاطبان اعم از خانگی و سازمانی در نمایشگاه تلکام شرکت کرده است.

وی تصریح کرد: شرکت مخابرات ایران علاوه بر سرویس‌دهی به مشترکان خانگی به سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ در حوزه تجاری و B2C خدمات ارائه می‌دهد.

زارعیان با بیان اینکه به دنبال افزایش شرکای تجاری هستیم، همچنین در حوزه انقلاب صنعتی چهارم کار می‌کنیم، افزود: همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها نیز از جمله سه رویکرد اصلی مخابرات در تلکام ۱۴۰۲ است.

وی گفت: در نمایشگاه تلکام امسال، در روز اول با شرکت‌های تخصصی مذاکره کردیم و در روزهای آینده هم این مذاکرات را ادامه می‌دهیم تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند از پشتیبانی شرکت مخابرات و امکانات کم‌نظیر آن در سراسر کشور بهره‌مند شوند.

معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران افزود: بحث هوش مصنوعی، متاورس و ارتباطات نسل شش که اکنون مطرح است، می‌تواند سرعت را در بخش ارتباطات به‌صورت روزانه متحول کند.

زارعیان گفت: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیاز به کار بیشتر دارد و شرکت مخابرات ایران با وجود بسیاری از مشکلات در تلاش است تا با برقراری تعادل در اداره شرکت و ایجاد ارتباطات تجاری و سازمانی با فعالان صنعت ICT، صنعت مخابرات کشور را به‌اندازه توان خود ارتقا دهد.

به گزارش ماد، صبح (۲ دی ماه) بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی و نیز ۸۰ نفر در قالب هیات تجاری از ۹ کشور جهان در نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد.

بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام (مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال) با شعارتحول دیجیتال و اتصال پذیری و با حضور بیش از ۱۵۰ شرکت داخلی و ۶ شرکت چینی در مساحت ۲۱ هزارمتر با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری، معاون وزیر صمت، معاون وزیر ارتباطات، رایزن علمی و فناری روسیه و سفیر فیلیپین و با حضور خبرنگاران افتتاح شد. این نمایشگاه روز پنجم دی‌ماه به کار خود پایان می‌دهد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا