پزشکی

محسنی بندپی:
هزینه‌های نجومی درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار بگیرد

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برخی از هزینه‌های درمان ناباروری به قدری زیاد است که بیمه‌ها از ارائه خدمات به زوجین امتناع می‌کنند.

به گزارش ماد، محمدعلی محسنی بندپی، با انتقاد از هزینه‌های سنگین درمان ناباروری در کشور، افزود: زوجین نابارور به دلیل هزینه‌های سنگین درمان ناباروری باید توسط دولت حمایت شوند و یا اینکه از ادامه مسیر درمان باز بمانند.

وی با تاکید بر اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای درمان ناباروری اختصاص داده شد، اظهار داشت: یکی از افتخارات مجلس یازدهم پای کار آوردن بیمه‌ها برای درمان ناباروری بود به گونه‌ای که باید حدود ۹۰ درصد درمان خدمات ناباروری را بیمه‌ها تحت پوشش قرار می‌دادند.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه برای زوجین نابارور فرقی ندارد با چه روش‌ها و داروهایی زمینه درمان آنها فراهم می‌شود، اظهار داشت: آنچه مردم امروز از حمایت دولت برای درمان ناباروری توقع دارند کمک‌های مالی است به فرض مثال اگر صد میلیون هزینه درمان است فقط ده میلیون را زوج‌های نابارور پرداخت کرده و باقی هزینه‌ها باید در سایه حمایت‌های دولتی همچون بیمه‌ها جبران شود.

وی با اشاره به مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر پرداخت ۹۰ درصدی هزینه درمان ناباروری توسط بیمه‌ها، یادآور شد: باید توجه کنیم بسیاری از زوجین به دلیل هزینه زیاد درمان ناباروری یا از ادامه مسیر درمان جا مانده و یا اصلاً تمایلی به درمان ناباروری خود ندارند.

محسنی بندپی با انتقاد از هزینه‌های نجومی درمان ناباروری در کشور، ادامه داد: اگر متقاضیان درمان ناباروری حدود ۹۰ میلیون تومان از صد میلیون هزینه درمانی را از جیب پرداخت کنند بی تردید در برابر این ارقام نجومی توانایی ادامه مسیر درمان را نخواهند داشت، این مسئله باید به شکل ویژه در کمیسیون بهداشت و درمان با حضور نمایندگان سازمان‌های بیمه گر و وزارتخانه مربوطه حل و فصل شود و مبحث حمایت‌های ۹۰ درصدی درمان ناباروری باید یکبار به صورت جزئی مورد بررسی قرار بگیرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه سازمان برنامه و بودجه موظف است اعتبارات اختصاص داده شده به درمان ناباروری را آزاد کند، تصریح کرد: اعتبارات اختصاص داده شده توسط سازمان برنامه و بودجه باید در اختیار سازمان‌های بیمه گر و وزارت بهداشت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه برخی از هزینه‌ها ئ درمان ناباروری به قدری زیاد است که بیمه‌ها از ارائه خدمات به زوجین امتناع می‌کنند، تصریح کرد: در این راستا باید گروه تخصصی وزارت بهداشت ورود داشته تا به نوعی هزینه نجومی درمان ناباروری تحت پوشش بیمه‌ها قرار بگیرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا