آخرین خبرپزشکی

معاون سازمان غذا و دارو:
دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو، نیاز سالانه طرح دارویار را حدود ۱۲۰ همت دانست.

به گزارش ماد، فرشته میرزازاده گفت: اگر می‌خواهیم پرداختی از جیب مردم تغییر نکند و مابه‌التفاوت اصلاح سیاست‌های ارزی از طریق دولت و سازمان‌های بیمه گر جبران شود، نیاز سالانه طرح دارویار حدود ۱۲۰ همت است.

وی افزود: در حال حاضر اعتبار پیش بینی شده در لایحه بودجه‌ای که به مجلس تقدیم شده حدود ۷۵ همت است و با عدد در خواستی وزارت بهداشت متفاوت است.

میرزازاده با تاکید بر ضرورت اصلاح این عدد، ادامه داد: اگر بخشی از تجهیزات و ملزومات پزشکی هم که تا حالا ارز ۴۲۰۰ می گرفته به ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تغییر کند باز مازاد بر این اعداد مورد نیاز است.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو ابراز امیدواری کرد؛ سازمان برنامه و بودجه با همکاری مجلس شورای اسلامی، لایحه را طوری ببندد که فشاری متوجه مردم نشود.

میرزا زاده با یادآوری اینکه منابع طرح دارویار و اصلاح سیاست ارزی از طریق هدفمندی یارانه‌ها اعمال می‌شود، تصریح کرد: منابع این طرح وابسته به فروش یارانه‌های انرژی است، لذا مستمر و منظم محقق نمی‌شود و ممکن است در تأمین دچار چالش شویم؛ هر چند تردید نداریم با درایتی که همواره وجود داشته این مشکل هم به خوبی مدیریت می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا