آخرین خبرخبر ویژهخبر یکسیاست کلانسیاسیسیاسی

وزرای کشور، دفاع و امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌روند

وزرای امور خارجه، دفاع و کشور به منظور پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان و ارائه گزارش حوزه‌های مرتبط، هفته جاری میهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هستند.

به گزارش ماد، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در روزهای شنبه تا چهارشنبه این هفته تشکیل جلسه می دهند و بررسی طرح‌ها و لوایح مختلف همراه با سوال از برخی وزرای دولت در دستور کار کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

در این هفته وزیران امور خارجه و دفاع در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به منظور پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان حاضر خواهند شد. همچنین وزیر کشور به منظور ارائه گزارش عملکرد حوزه‌های مرتبط مهمان کمیسیون امنیت ملی است.

کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ٤٤ قانون اساسی در این هفته تبصره‌های ارجاعی لایحه بودجه سال ۱٤۰۳ کل کشور را با حضور نمایندگان پیشنهاد دهنده و وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و نیرو، اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران و اتاق تعاون ایران، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد کرد.

کمیسیون اقتصادی پیشنهادهای لایحه بودجه سال ۱٤۰۳ کل کشور که ارجاعی به کمیسیون اقتصادی است بررسی خواهد کرد. همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور ارائه گزارش نحوه تخصیص و پرداخت یارانه‌ها مهمان این کمیسیون است. بررسی آخرین وضعیت اجرای احکام قانونی مربوط به ایجاد و توسعه پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان و جلسه کارگروه بررسی لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران از دیگر دستورکارهای کمیسیون اقتصادی مجلس است.

در این هفته قرار است رسیدگی به گزارش کمیته بازنگری دستور العمل اجرایی تبصره یک ماده ۳۶ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس بررسی شود. کمیسیون اصل نود مجلس نیز با حضور مدیرعامل راه آهن و معاونین وزارت صمت و بانک مرکزی، رئیس هیات مدیره شرکت ایریکو، مدیر عامل گروه حمل و نقل ریلی مپنا، مدیر عامل شرکت دیزل سنگین ایران و رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات، آخرین وضعیت حمل و نقل ریلی کشور و وضعیت سفارش لوکوموتیو و واگن به شرکت‌های داخلی و سایر مسائل بخش حمل و نقل ریلی را در این هفته بررسی خواهند کرد.

بررسی تبصره‌ها و بندهای ارجاعی لایحه بودجه سال ۱٤۰۳ کل کشور با حضور مسوولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط هم در دستورکار کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی است. دعوت از رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور ارائه گزارش عملکرد این کمیته در موضوع اشتغال و کمک به محرومین و اقدامات به عمل آمده برای توانمندسازی اشخاص تحت پوشش دیگر دستور کار این کمیسیون است.

در این هفته قرار است در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، جلسه کارگروه طرح ارتقای شفافیت مالی در کشور با حضور نماینده طراح مرکز پژوهش ها و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط بررسی شود. همچنین بررسی لایحه بودجه ۱٤۰۳ کل کشور با حضور دستگاه‌های اجرایی مربوط و ادامه بررسی طرح نحوه برگزاری اجتماعات و راهپیمایی ها در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور قرار دارد.

بررسی احکام و تبصره های ارجاعی لایحه بودجه سال ۱٤۰۳ کل کشور در بخش انرژی و استماع گزارش مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در خصوص آخرین وضعیت تولید و صادرات نفت خام و طرح های در دست اجرای صنعت نفت در دستور کار این هفته کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی است.

کمیسیون قضایی و حقوقی در این هفته قرار است جمع بندی مصوبات کمیسیون در خصوص لایحه بودجه سال ۱٤۰۳ کل کشور را به سرانجام برساند و لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را که ارجاع شده به کمیسیون قضایی و حقوقی طبق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی را بررسی خواهد کرد.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات بررسی سوابق و انتخاب مستشاران دیوان محاسبات کشور و رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱٤٠٣ کل کشور را در دستور کار این هفته دارد.

تبصره‌های ارجاعی لایحه بودجه ۱٤٠٣ کل کشور جهت ارائه گزارش به کمیسیون تلفیق در این هفته در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی خواهد شد.

کمیسیون صنایع و معادن نیز بررسی پیشنهادهای نمایندگان در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در حوزه وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، نفت، ارتباطات و دفاع، میراث فرهنگی با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه و وزارت متبوع و بررسی درخواست تعدادی از نمایندگان در اجرای ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی از وزیر صنعت و معدن و تجارت را در دستور کار دارد.

در این هفته قرار است بررسی بندها و تبصره‌های ارجاعی لایحه بودجه سال ۱٤۰۳ کل کشور، صدور قبض انبار گمرکی در مراکز لجستیکی راه آهن با دعوت از مدیرکل گمرک و مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون عمران بررسی شود. همچنین بررسی مدل مالی تأمین اعتبار آزاد راه شیراز – بوشهر با دعوت از وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، استانداری فارس و استانداری بوشهر در کمیته حمل و نقل زمینی نیز از جمله دستور جلسات این هفته کمیسیون عمران است.

کمیسیون فرهنگی در این هفته بررسی پیشنهاد نمایندگان در تبصره‌های ارجاعی لایحه بودجه سال ۱٤۰۳ کل کشور، استماع گزارش رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و انتخاب ۲ نفر از اعضاء جهت عضویت در کمیسیون مشترک طرح تشدید مقابله با تهدیدات دولت‌های متخاصم و همکاری کنندگان با آنها علیه امنیت و مصالح کشور برای دستور جلسات این هفته کمیسیون فرهنگی مجلس پیش بینی شده است.

جمع بندی پیشنهادات واصله و ارائه گزارش کمیسیون در خصوص لایحه بودجه سال ۱٤۰۳ کل کشور در حوزه کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست نیز در دستور کار این هفته کمیسیون کشاورزی، آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا