آخرین خبرحوادث

پلیس دسترسی هکرها به اطلاعات مشتریان اسنپ فود را تایید کرد
اطلاعات کاربران اسنپ فود هک شد

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا دسترسی غیرمجاز به اطلاعات اشتراک کاربران شرکت اسنپ فود را تایید کرد.

به گزارش ماد از پلیس، سرهنگ رامین پاشایی روز یکشنبه از انتشار خبری مبنی بر ادعای یک گروه هکری در فضای مجازی مبنی بر دستیابی به برخی اطلاعات اشتراک کاربران در شرکت اسنپ فود خبر داد.

این مقام مسئول ادامه داد: در بررسی های صورت گرفته و ضمن تایید این خبر به اطلاع هموطنان عزیز و به خصوص کاربران این شرکت می رساند که اکنون تیم فنی پلیس فتا در این شرکت مستقر شده اند و در حال انجام بررسی های فنی و تخصصی هستند.

وی افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، شرکت اسنپ فود همچنان در حال ارائه خدمات به کاربران خود است .

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت مذکور توسط کارشناسان این پلیس در سال جاری چندین نوبت مورد ارزیابی و توجیه فنی لازم قرار گرفته است، در صورت مشاهده هرگونه اهمال و سهل انگاری مراتب برای پیگیری به مراجع قانونی منعکس خواهد شد.

وی بیان داشت: به محض کسب اطلاعات دقیق تر و مشخص شدن ابعاد جدید از این دسترسی غیرمجاز ، متعاقبا اطلاع رسانی به هموطنان صورت می گیرد.
اسنپ یک شرکت اینترنتی است که در امور خدماتی نظیر درخواست کرایه وسیله‌های نقلیه و سفارش غذا فعالیت می کند؛ یک گروه هکری صبح امروز اعلام کرد که اطلاعات کاربران اسنپ فود را به که سفارش آنلاین غذا می پردازد، هک کرده است و حتی برای فروش اطلاعات کاربران اطلاعیه داد؛ این شرکت نیز در اطلاعیه‌ای هک صورت گرفته را تایید و اعلام کرد: پیرو هک و اقدام به فروش مستقیم بخشی از اطلاعات کاربران اسنپ‌فود به اطلاع می‌رسانیم که شرکت اسنپ‌فود در قدم اول در همکاری با پلیس فتا در حال شناسایی و رفع منبع آلودگی ناشی از اقدام این گروه هکری است.

این شرکت اینترنتی با اعلام اینکه «این گروه هکری پیش از مذاکره با اسنپ‌فود اقدام به فروش اطلاعات کرده است و شرکت اسنپ‌فود حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از انتشار داده‌های کاربران، از طریق مذاکره با این گروه هکری، خواهد کرد»، یادآور شد: کلیه اطلاعات پرداخت بانکی کاربران، اعم از اطلاعات مربوط به کد امنیتی کارت (CCV)، رمز عبور و تاریخ انقضا، در امنیت کامل قرار دارد و این اطلاعات مطابق مقررات بانک مرکزی در هیچ یک از پلتفرم‌ها ذخیره نمی‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا