اخبار استان هاکرمانشاه

استاندار کرمانشاه:
درباره سلامت مردم با کسی مماشات نمی کنیم

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در رابطه با سلامت مردم با هیچ فرد متخلفی مماشات نخواهیم کرد، گفت: باید با باشگاه‌داران متخلفی که اقدام به فروش داروهای نیروزا و غیرمجاز بدنسازی کنند، به شدت برخورد و باشگاه پلمب شود.

به گزارش پایگاه خبری ماد _ محمد طیب صحرایی روز شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه افزود: جوانان در کرمانشاه به رشته‌های متفاوت ورزشی علاقه دارند که یکی از آنها رشته بدنسازی است؛ متاسفانه بسیاری از افراد سودجو با تبلیغات در فضای مجازی اقدام به فروش داروهای غیرمجاز و خطر آفرین می‌کنند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در این بین در برخی از باشگاه‌ها نیز این داروها به فروش می‌رسد، گفت: علاوه بر فروش در این باشگاه‌ها برخی افراد اقدام به تزریق داروهای غیرمجاز می کنند که این امر زنگ خطری برای قشر جوان است.

صحرایی تاکید کرد: در رابطه با سلامت جوانان و مردم با هیچ فرد متخلفی مماشات نخواهیم کرد.

استاندار با بیان اینکه در داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان ها باید پوسترهایی برای آگاهی رسانی به مردم در مورد عوارض و عواقب مصرف این داروها نصب شود، یاد آور شد: همچین باید الزام شود که در باشگاه‌های بدنسازی بنر و پوسترهایی در مورد استفاده از داروهای نیروزا و مضرات آن نصب شود.

صحرایی تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان موظف است بخشنامه‌ای برای نصب این بنرها به باشگاه‌ها ابلاغ کند و در صورت اجرایی نشدن این کار با فرد خاطی یه شدت برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان با همکاری علوم پزشکی باید عناوین داروهای غیرمجاز و مضرات آن را در باشگاه‌ها و داروخانه‌ها نصب کند، اظهار داشت: در این بنرها باید شماره‌ای گذاشته شود تا مردم در صورت مشاهده تخلف بتوانند تخلفات را گزارش کنند.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: علوم پزشکی چندین نامه بابت اعلام تخلف تعدادی از باشگاه‌ها به اداره‌کل ورزش و جوانان داده است؛ در صورت اثبات ادعای علوم پزشکی باید آن باشگاه ها تا الان پلمب شده باشند در غیر این صورت اداره ورزش باید پاسخگو باشد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان نیز بیان داشت: در حوزه مبارزه با کالاهای قاچاق سلامت محور در ۹ ماهه امسال در حوزه انتظامی و مرزبانی ۱۰۲ هزار و ۸۵۵ قلم، بخش تجهیزات و لوازم پزشکی ۴۱۳ هزار و ۵۶۱ قلم و در بخش لوازم آرایشی و بهداشتی ۱۳۱ هزار و ۶۴۱ قلم کالای قاچاق کشف و ضبط شده است.

قاسمی گفت: این آمار زنگ خطری برای تمام دستگاهی اجرایی و مربوط به این حوزه است.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا