حوادث

احتمال جنایت در پرونده دزدان مسافربرنما
قتل مسافر کرمانشاه در تهران

اعضای باند سارقان خشن که در پوشش مسافر خودروها را سرقت کرده و بعد با آن از مسافران زورگیری می‌کردند تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. کارآگاهان احتمال می‌دهند اعضای این باند، مرتکب قتل مرد مسافر در تهران شده باشند.
روزهای پایانی آذر امسال مردی با حضور در پلیس آگاهی تهران از چهار مرد مسافرنما به اتهام سرقت خودروی پژو‌ی خود شکایت کرد و گفت: آنها را به عنوان مسافر دربستی به سمت اسلامشهر بردم که با سلاح کلت وچاقو مرا تهدید به مرگ کردند، از خودرو بیرون انداختند و با آن متواری شدند. همزمان با شروع تحقیقات مشخص شد اعضای این باند در پوشش مسافر، سوار خودروهایی از مبدا تهران و شهرری به مقصد اسلامشهر می‌شوند و در محلی خلوت خودرو را سرقت می‌کنند. ماموران در تلاش خود به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد سارقان بااین خودروهای سرقتی به شکار مسافران رفته و با تهدید سلاح و چاقو، اموال‌شان را به سرقت می‌برند.سرانجام یکی از خودروهای سرقتی شناسایی و راننده ۴۰ساله آن به نام محسن دستگیر شد.
متهم در تحقیقات به عضویت در باند سرقت اعتراف کرد و گفت: با تهدید چاقو وکلت خودرو را سرقت کرده و بعد با آن درپوشش مسافربر ازمسافران سرقت می‌کردیم. همچنین در همکاری با یک باند سرقت ازکارخانه‌ها و انبارها، اموال سرقتی را با این خودروها جا‌به‌جا می‌کردیم. در این مدت از راه سرقت حدود ۱۵۰میلیون تومان به دست آورده‌ایم.
با اعتراف‌ محسن، راز گروه دوم سرقت فاش شد و آنها که چهار نفر بودند دستگیر شدند. با این حال اعضای باند سرقت در پوشش مسافر هنوز متواری بودند و تحقیقات برای دستگیری اعضای این باند ادامه داشت تا این‌که بامداد جمعه بیست ودوم دی امسال جسد مردی ۶۱ساله در بزرگراه آیت‌ا…سعیدی پایتخت کشف و از روی مدارک هویتی خانواده‌اش شناسایی شدند. او بر اثر اصابت ضربات چاقو به کتفش به قتل رسیده بود. با تحقیق از خانواده‌اش معلوم شد این مرد راننده کامیون و اهل کرمانشاه بوده که خودرویش خراب شده و برای خرید قطعه‌ای به تهران آمده که به قتل رسیده است. دیروز ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد مقتول پس از خروج از ترمینال سوار خودروی سمندی با سه سرنشین شده که از سوی سرنشینان این خودرو با انگیزه سرقت به قتل رسیده است.
محمد‌مهدی براعه، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت: با توجه به کشف این سرنخ که مرد ۶۱ ساله قربانی سارقان مسافربرنما شده، احتمال می‌رود متهمان همان سارقان تحت تعقیب باشند که یک عضوشان دستگیر شده است. بنابر این پلیس جنایی بر تحقیقات روی این موضوع متمرکز شده ‌است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا