آخرین خبراقتصادیاقتصادیخبر ویژهخبر یک

بازار پر تلاطم خودرو؛
قیمت خودرو ریزش کرد

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو از افزایش عرضه انواع خودروهای تولید داخل و خودروهای مونتاژی در هفته جاری خبر داد.
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، از وقوع تغییرات مثبت در بازار خودرو خبر داد و گفت: از اوایل هفته جاری قیمت انواع خودروهای مونتاژی سیر کاهشی گرفته و از 50 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان افت داشته است.
وی افزود: در میان مونتاژی‌ها بیشترین کاهش قیمت در تیگو7 و کمترین کاهش در لاماری در اتفاق افتاده است. قیمت تیگو7 حتی تا 100 میلیون تومان هم پایین آمده است.
به گزارش ماد، موتمنی این ریزش قیمتی را برآمده از افزایش عرضه خودرو از سوی خودروسازان دانست و اظهار کرد: خودروهای بیشتری فاکتور و به بازار عرضه شده و این اتفاق از شدت رکودی که بر بازار خودرو در چند ماه گذشته حاکم بوده کاسته است؛ این رکود از مرداد ماه تاکنون بازار را آشفته کرده و به افزایش قیمت در پی کاهش عرضه انجامیده، در شرایطی که تقاضا به شدت ضعیف بود.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو خاطرنشان کرد: کاهش قیمت خودرو در روزهای گذشته تنها به انواع مونتاژی محدود نمی‌شود و دیگر خودروهای تولید داخل نیز افت قیمت را در این مدت تجربه کرده‌اند، به طور مثال قیمت دنا از یک میلیارد و 10 میلیون تومان در هفته گذشته به 970 میلیون تومان پایین آمده است. کوییک هم 6 میلیون تومان کاهش قیمت داشته است. با این حال خودرویی مانند پژو پارس که تولید و عرضه نمی‌شود تغییر قیمتی را تجربه نکرده است. به طور کلی خودروهای داخلی 5 میلیون تا 30 میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.
وی یادآور شد: در بازار خودروهای وارداتی اما هیچ تغییری مشاهده نشده است، زیرا خودروهای وارداتی که در ایران مورداستفاده می‌گیرند جدید نیستند و بالاترین مدل‌های موجود تولید سال 2018 هستند و چون هنوز مدل جدیدی به بازار عرضه نشده و اتفاقی که در مورد خودروهای تولید داخل اتفاق افتاده در بازار خودروهای وارداتی رویت نشده پس قیمت این اقلام هم تغییر نداشته است.

موتمنی در نهایت گفت: با این حال این اتفاقات به معنای پایان یافتن رکود حاکم بر بازار خودرو نیست و همچنان بازار در این وضعیت به سر می‌برد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا