آخرین خبرخبر ویژهخبر یککرمانشاهکرمانشاه

مهندس رمضانی مدیر عامل قند بیستون:
برخی از مدیران کرمانشاهی ، مانع تولید هستند

مسئولان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه وقت و انرژی مدیران بخش خصوصی را می گیرند

مهندس بهرام رمضانی مدیر‌عامل شرکت قند بیستون با گلایه از روند کار برخی مدیران کوتوله استانی اظهار کرد: سال گذشته اتهاماتی از سوی کارشناس سازمان جهاد کشاورزی به شرکت قند بیستون مبنی بر اختفا شکر در انبارهای آن اعلام شد و تقاضای جریمه هزار میلیارد تومانی برای این شرکت صادر گردید و در پی آن به خاطر گناه ناکرده سه بار به تعزیرات احضار شدم تا اینکه هفته قبل حکم برائت گرفتم.
به گزارش ماد، وی افزود: در گفت‌وگویی که با آقای صحرایی استاندار کرمانشاه داشتم به ایشان اعلام کردم مدیران شما مانع تولید هستند وقتی موجودی انبار این شرکت، در سامانه تجارت ثبت شده است اختفا معنی ندارد و موجودی انبار مشخص است، مگر یک مدیر چقدر توان و انرژی دارد که با این مباحث واهی گرفتار شود؟
اصولاً سازمان جهاد کشاورزی هیچ نقش و برنامه ای در کشت چغندر و پروسه تهیه و تولید قند و شکر نداشته و کمترین اطلاعات را نیز ندارند و فقط باعث ایجاد مانع و هدر رفت انرژی می شوند.
رمضانی در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری جمعا ۴۰۰ هزار تن چغندر برای تولید شکر در استان خریداری شده است گفت: بر اساس برنامه پیش‌بینی شده مقرر شده بود در فصل بهار ۳۵۰ هزارتن و در فصل پاییز ۱۵۰ هزارتن و در مجموع ۵۰۰ هزارتن چغندر از چغندرکاران خریداری کنیم اما ۲۵۰ هزارتن چغندر بهاره و ۱۵۰ هزارتن چغندر پاییزه و در مجموع ۴۰۰ هزارتن چغندر از چغندرکاران خریداری شد و بقیه چغندر‌ها به خارج از استان فروخته شد.
رمضانی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده و عدم تامین چغندر مصرفی دو کارخانه قند بیستون و اسلام‌آباد‌غرب نه تنها تلاشی برای تامین چغندر مورد نیاز این دو کارخانه از سوی مدیران و مسئولین ذی‌ربط انجام نگرفته بلکه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز طی نامه‌ای از هفت کارخانه قند در استان‌های دیگر دعوت کرده تا به منظور برنامه‌ریزی کاشت چغندر بهاره در مناطق معتدل و سرد و برداشت چغندر پاییزه مناطق گرمسیر استان در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در جلسه کمیته فنی زراعت استان حضور یابند.
وی اضافه کرد: طی جلسات تشکیل شده در استانداری کرمانشاه که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار انجام شد مدیران جهاد کشاورزی ظرفیت تولید چغندرقند در استان را ۸۰۰ هزارتن عنوان کردند که این آمار با تولید چغندر در مغایرت دارد و مستنداتی را نیز برای ارائه نداشتند که نشان از آمار نادرست تولید این محصول در استان دارد‌. با این وصف و با توجه به کمبود چغندر مصرفی استان چطور از کارخانه‌های قند در استان‌های دیگربرای خرید چغندر در فصل بهار و پاییز دعوت به عمل آمده است؟
رمضانی در ادامه گفت: گلایه خود را به معاون اقتصادی استاندار اعلام کردم و گفتم با توجه به بحران آب و تنش آبی موجود، کشت چغندر استان را با چالش مواجه خواهد کرد ایشان در جواب من اظهار کردند ما جزیره‌ای عمل نمی‌کنیم!
وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران در کرمانشاه رغبتی به سرمایه‌گذاری ندارند در حمایت از تولید همگرایی وجود ندارد، همگرایی به واگرایی تبدیل شده و هر مدیری حرف خودش را می‌زند.
مدیرعامل شرکت قند بیستون در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در سال جاری ظرفیت تولید شکر در شرکت قند بیستون ۱۰۰۰ تن در شبانه‌روز افزایش یافته است گفت: هرچند ۵۰ هزارتن شکر، در شرکت قند بیستون تولید شد و این محصول در استان‌های دیگر بالاتر از نرخ مصوب به فروش رسید اما شکر تولید شده در شرکت قند بیستون بدون یک ریال افزایش قیمت و به نرخ مصوب به فروش رسید.به گفته رمضانی با وجود مشکلات موجود، در حال حاضر حقوق کارگران این شرکت بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است مطالبات چغندرکاران ۴۸ ساعت پس از خرید چغندر به حسابشان واریز شده است و این اعتماد متقابل بین پرسنل وکشاورزان می‌تواند شرکت را پابرجا نگه‌دارد اما مدیران به این موضوع اعتقادی ندارند.
وی همچنین افزود: بر اساس پیش‌بینی انجام شده در سال آینده ۵۰۰ هزار‌تن چغندر از کشاورزان استان خریداری خواهد شد و در این زمینه بذر مورد نیاز خریداری و تا اواخر بهمن‌ماه به کشاورزان تحویل داده خواهد شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا